آخرین خبرهابین المللخبر داغ

فایننشال تایمز: اردوغان احتمالا اسلام را دین رسمی ترکیه اعلام کند

اسلام

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت اردوغان احساس می‌کند ممکن است در انتخابات شکست بخورد بنابراین احتمال دارد اقدامات “تحریک‌آمیزی” را در پیش بگیرد. این اقدامات تحریک‌آمیز می‌توانند اعلام وضعیت فوق‌العاده به هر بهانه‌ای و یا اعلام اسلام به عنوان دین رسمی در ترکیه که ساختار سکولار دارد، باشند. این اقدامات تحریک‌آمیز برای ایجاد چند دستگی در مخالفان خواهد بود.

یک روزنامه انگلیسی نوشت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه احتمالا اسلام را در این کشور سکولار دین رسمی اعلام می‌کند.

به گزارش تدبیرشرق، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در مقاله‌ای نوشت، اردوغان احساس می‌کند ممکن است در انتخابات شکست بخورد بنابراین احتمال دارد اقدامات “تحریک‌آمیزی” را در پیش بگیرد.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: این اقدامات تحریک‌آمیز می‌توانند اعلام وضعیت فوق‌العاده به هر بهانه‌ای و یا اعلام اسلام به عنوان دین رسمی در ترکیه که ساختار سکولار دارد، باشند.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرد: این اقدامات تحریک‌آمیز برای ایجاد چند دستگی در مخالفان خواهد بود.

همچنین فایننشال تایمز نوشت: رئیس جمهور ترکیه به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی قدرت او بی‌حد ومرز است اما به نظر می‌رسد، حاکمیت او که در ۲۰ سال گذشته ادامه داشته، اکنون در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد و افزایش قیمت غذا و انرژی به کاهش حمایت از حزب عدالت و توسعه در نظرسنجی‌ها منجر می‌شود.

این روزنامه با اشاره به اینکه اردوغان ساختار پارلمانی را لغو و ساختار ریاست جمهوری را اعلام کرد، نوشت: این ساختار فردگرایانه مرتکب اشتباهاتی شد، او پارلمان را خنثی کرد، از دستگاه قضایی به عنوان یک اسلحه استفاده کرد و تقریبا تمام رسانه‌ها را با افراد وابسته به خود پر کرده و خدمات مدنی را خالی کرد.

اردوغان مدیریت حزب عدالت و توسعه را رها کرد به شکلی که اصول اولیه حزب از دست رفت و علاوه بر این رهبری حزب دموکراتیک خلق (اچ.دی.پی) را حبس کرد، اقدامی که حزب عدالت و توسعه را در سال ۲۰۱۵ از اکثریت پارلمان محروم کرد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا