آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

سینماهای گیلان را مانند تالار مرکزی احیا می‌کنیم

سینماهای گیلاناستاندار گیلان خلاء سینما در گیلان را کاملا مشهود دانست و گفت: خلاء سینما در گیلان و مرکز استان کاملا مشهود است و این خلاء را دشمنان با ساخت‌های فیلم‌های مختلف و ماهواره پر کردند لذا در تلاشیم تا مثل تالار مرکزی رشت سینماهای گیلان را نیز احیا کنیم.

به گزارش تدبیرشرق، اسدالله عباسی امشب در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه زحمات زیادی برای اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی فیلم فجر در گیلان کشیده شده است، اظهار کرد: فرهنگ مردم گیلان با فرهنگ و هنر آمیخته شده و گیلانیان همواره عشق و علاقه خود را به هنر نشان داده و نمونه بارز آن استقبال پرشور از جشنواره فیلم فجر بوده است.

وی با ابراز خرسندی از آشتی مردم گیلان با سینما گفت: اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر یک کار بسیار خوب در گیلان بوده که نتیجه تمامی این تلاش‌ها آشتی مردم با سینما است.

استاندار گیلان خلاء سینما در گیلان را کاملا مشهود دانست و بیان کرد: خلاء سینما در گیلان و مرکز استان کاملا مشهود است و این خلاء را دشمنان با ساخت‌های فیلم‌های مختلف و ماهواره پر کردند که باید فکری به حال آن اندیشیده شود و در تلاشیم تا مثل تالار مرکزی رشت سینماهای گیلان را نیز احیا کنیم.

عباسی با بیان اینکه استکبار به دنبال خلع سلاح فرهنگی در کشور است، تصریح کرد: هرساله جشنواره‌های مختلفی در عرصه سینما، فیلم، تئاتر در کشور برگزار می‌شود که باید امکان اکران بخش‌های مختلف جشنواره‌هایی مثل فیلم فجر در مناطق روستایی فراهم شود چون در این صورت هیچ قدرتی توان نفوذ فرهنگی به کشور را نداشته و امید در جامعه تزریق می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه ایجاد نشاط در جامعه بیان کرد: در شرایط کنونی کشور نیاز به ایجاد نشاط داشته و بهترین راه برای ایجاد نشاط در جامعه ایران فیلم‌های مختلف سینمایی در گیلان و احیا سینماها در این استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان تالاب مرکزی رشت را یک ظرفیت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این استان دانست و گفت: باید از ظرفیت تالار مرکزی رشت به صورت روزانه استفاده شده و این تالار در اختیار هنرمندان در عرصه‌ها مختلف هنری قرار گیرد.

عباسی با اشاره به کمبود سینماهای فعال در گیلان افزود: یکی از ضعف‌های مشهود در گیلان کمبود سینماهای فعال است به طوری که به تعداد انگشت‌های دست در این استان سینمای فعال وجود ندارد لذا در این خصوص در تلاشیم تا سینماهای تعطیل را در گیلان احیا کنیم.

سینماهای گیلان احیا می‌شود 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه انعکاس خبری بی‌نظیر بوده است، اظهار کرد: در گذشته مردم برای دیدن فیلم‌های جشنواره فجر از رشت به تهران رفته و برای تماشای فیلم‌های جشنواره فجر مجبور به پرداخت هزینه‌های گزافی بودند.

رضا ثقتی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در گیلان گفت: از سال ۹۱ مجوز برگزاری اکران جشنواره ملی فیلم فجر در گیلان داده شده و از آن سال تاکنون تمام رویدادهای جشنواره فجر با استقبال بسیار خوب مردم رشت مواجه شده و به بهترین نحو در حال اجرا است.

وی از اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی فیلم فجر در دو سینمای گیلان خبر داد و افزود: سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی دو نقطه اکران فیلم‌های فیلم فجر بوده و در حوزه پذیرش در اکران فیلم با رشد ۲۰۰ درصدی مواجه بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با قدردانی از استقبال پرشور مردم گیلان از فیلم‌های جشنواره بین المللی چهلمین فیلم فجر بیان کرد: در یک هفته گذشته ۴۸ سانس فیلم و ۱۱ هزار نفر از این فیلم‌ها استقبال کردند که جای بسیار قدردانی دارد.

ثقتی همچین با تاکید بر لزوم توجه به اکران دیگر بخش‌های جشنواره فجر گفت: جشنواره تئاتر و فیلم و هنرهای تجسمی فجر در گیلان برگزار شد که در گیلان بی‌سابقه بوده است.

وی با گله مندی از غیرفعال بودن سینما در شهرستان‌های گیلان تصریح کرد: روزگاری فعال‌ترین سینماهای کشور در گیلان و رشت دایر بوده است ولی اکنون با کمبود سینما مواجه بوده و حال و روز سینما در گیلان اصلا مناسب نیست لذا برای احیای سینماهای گیلان یک کارگروه تشکیل شده است و در تلاشیم تا سینماهای گیلان هرچه سریعتر احیا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با درخواست از استاندار گیلان در خصوص احداث سینما در شهرک‌های این استان افزود: انتظار ما این است که با پیگیری‌های صورت گرفته سینماهایی در شهرک‌های گیلان احداث شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا