آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

نیوزیلند و استرالیا از اتباع خود خواستند از اوکراین خارج شوند

اوکراینمنابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، کشورهای استرالیا و نیوزیلند هم از شهروندان خود در اوکراین خواستند تا فورا خاک این کشور را ترک کنند. ساعاتی پیش نیز، وزارت امور خارجه کشورهای انگلیس، دانمارک و نروژ با صدور بیانیه‌هایی از شهروندان خود در اوکراین خواستند خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش تدبیرشرق,به نقل از خبرگزاری رویترز، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا از شهروندان خود در اوکراین خواست تا در اسرع وقت خاک این کشور را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه نیوزیلند هم از اتباع خود در اوکراین خواست تا فورا خاک این کشور را ترک کنند.

ساعاتی پیش نیز، وزارت امور خارجه کشورهای انگلیس، دانمارک و نروژ با صدور بیانیه‌هایی از شهروندان خود در اوکراین خواستند خاک این کشور را ترک کنند.

این اقدام به تبعیت از تصمیم دولت آمریکا اتخاذ شد که پیشتر از شهروندان آمریکایی خواسته بود به اوکراین سفر نکنند.

آمریکا و ناتو که سیاست فشار بر روسیه و تضعیف این کشور را دنبال می‌کنند، مدعی هستند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد. مقام‌های عالی روس بارها به صراحت اعلام کرده‌اند چنین طرحی در دستور کار مسکو نیست.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

بخش‌های غربی روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نزدیکی به کشورهای عضو ناتو که کانون تنش بین روسیه و غرب است، برای روس‌ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می‌شود.

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده است. در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا