آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان گیلانی بر اساس سامانه سیستم پایش الکترونیکی

کود شیمیاییمعاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان از توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان گیلانی بر اساس سامانه سیستم پایش الکترونیکی خبر داد و گفت: حواله‌های کود شیمیایی بر اساس پهنه‌بندی و با کد ملی بهره‌بردار در سامانه ثبت و صادر می‌شوند.

سید علی موسوی اظهار داشت: امسال در مقایسه با سال‌های گذشته روند توزیع کود شیمیایی کاملا تغییر پیدا کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع کود شیمیایی بر اساس سامانه سیستم پایش الکترونیکی سخن گفت و ابراز داشت: حواله‌های کود شیمیایی بر اساس پهنه‌بندی با کد ملی بهره‌بردار در سامانه ثبت گردیده و بر همان اساس بین متقاضیان صادر و کود شیمیایی توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه در صورت تحقق هماهنگی‌ها برای توتستان‌ها سهمیه کود شیمیایی در نظر گرفته می‌شود اضافه کرد: در راستای اختصاص سهمیه کود لازم است سطح زیر کشت توتستان، مقدار و نوع کود از حیث نیاز فیزیولوژی گیاه توت مانند سازمان چای و شیلات تعریف شود در غیر اینصورت حواله الکترونیکی کود صادر نمی‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: فعلا سهمیه کودی برای توتستان‌ها و نوغانداران در نظر گرفته نشده است زیرا در سامانه پایش الکترونیکی کود مبحث نوغانداری و توتستان‌ها تعبیه نشده که البته این مورد با رایزنی اداره کل نوغانداری و وزارت جهاد کشاورزی قابل حل و فصل است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا