آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

حضور میدانی رئیس جمهور در بازدیدها هدفمند بود/ تسریع روند انتصابات در گیلان

انتصاباتنماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه هفته‌های متمادی پیش از سفر رئیس جمهور به گیلان روند بازدیدها برنامه‌ریزی شده بود، گفت: باتوجه به آمادگی استان برای سفر رئیس‌جمهور تمامی بازدیدهای رئیس جمهور و تصمیمات مهم حوزه دریا، تالاب، رودخانه، پسماند و اقتصاد دریامحور در گیلان هدفمند بوده است.

به گزارش تدبیرشرق، اسدالله عباسی امشب در گفت‌وگوی خبری در شبکه باران با بیان اینکه ما امروز در دنیا توانستیم در تمام عرصه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم، اظهار کرد: دین محوری، مبارزه با استکبار و نفی سلطه از برکات نظام است و ایرانی‌ها دست رد به سینه تمام دشمنانی که چشم طمع به کشور ما دوخته‌اند زده‌اند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر میدان دادن به مردم گفت: مردم سالاری دینی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی یک بصیرت و آگاهی، بینش خاصی از سوی مردم ایجاد شده و مردم گیلان نیز همواره در این زمینه‌ها پیشرو بودند.

کمبودهای گیلان زیر سایه سرسبزی‌اش پنهان شده است

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم گیلان و ایران همواره پیرو نقشه راهی که مقام معظم رهبری نشان دادند، بودند، افزود: میزان شاخصه سواد در کشور  ۹۶ درصد و در گیلان این شاخص بالاتر از سطح کشوری و ۹۸ درصد است.

عباسی با بیان اینکه در گیلان کم‌لطفی و غفلت‌هایی در طی سال‌های گذشته انجام شد، تصریح کرد: غبار محرومیت در زیر سرسبزی‌های گیلان پنهان شده و کم‌لطفی‌های برخی مسؤولان در سال‌های گذشته موجب ایجاد محرومیت‌هایی شد که اهتمام ورزیده تا بتوانیم گیلان خود را بسازیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین شاخص‌های سفر ریاست جمهوری به گیلان بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی یکی از نگاه‌های خوب و عمیق در درون جامعه توجه به مردم و ارتباط مسؤولان با مردم است که این امر در دهه گذشته کم‌رنگ شده بود و به دلیل فاصله بین مردم و مسؤولان امید مردم کاهش یافت اما در این دولت یکی از برنامه‌های راهبردی حضور در میدان بود که عملیاتی شد.

گیلان تبدیل به شاه راه اقتصادی منطقه شده است

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه هفته‌های متمادی پیش از سفر رئیس جمهور به گیلان روند بازدیدها برنامه‌ریزی شده بود، گفت: تمامی بازدیدهای رئیس جمهور در گیلان هدفمند بوده است و توجه به قطعه پایانی راه آهن که کریدور شمال و جنوب را در بندر کاسپین به هم وصل می‌کند، بازدید از دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت از مواردی بود که پیش از سفر ریاست جمهوری بر روی آن کار کرده بودیم.

عباسی با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه افزود: آیت‌الله رئیسی به شاهرگ حیاتی ایران و گیلان عزیز دست گذاشتند چرا که سهم گیلان در بخش اقتصادی کشور بسیار با اهمیت است و با اعتبار پیش‌بینی شده برای بخش راه و شهرسازی اتفاقات خوبی برای استان عزیزمان خواهد افتاد.

جهش گیلان در حوزه اقتصاد دریامحور

وی با بیان اینکه رییس جمهور با حضور در بندر کاسپین و تأکید وی بر اقتصاد دریا محور گفت: خوشبختانه گیلان در حوزه اقتصاد دریادمحور با جهش مواجه شده و ۷۰۰ میلیون دلاری که سهم گیلان در صادرات گیلان است را از این طریق به دو میلیارد دلار افزایش خواهیم داد و وظیفه خود می‌دانم به عنوان نماینده دولت در گیلان بتوانم از ظرفیت‌های گیلان به نحو احسنت استفاده کنم.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه نخواهیم گذاشت حقوق کارگران در گیلان پایمال شود، افزود: نگاه به توسعه استان گیلان با توجه به تمام مزیت‌های استان و توجه به اشتغال، صنعت و کشاورزی و خصوصاً پسماند سراوان از دغدغه‌های ما بوده که از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به گیلان نیز است.

حل مسئله گوهر رود و زرجوب دستور تکلیفی رئیس جمهور با رویکرد ملی است

عباسی با اشاره به برخی موضوعات تکلیفی رئیس جمهور از جمله تشکیل ستاد احیای تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود بیان کرد: این موضوع چنان با اهمیت بود که آیت‌الله رئیسی در سفر به گیلان یکی از مناطق محروم را مشاهده و از نزدیک وضعیت رودخانه‌های رشت را بررسی کردند، مرگ تدریجی تالاب انزلی سال‌هاست آغاز شده و این موضوع فرابخشی بوده و در ردیف ملی قرار گرفته است لذا می‌توان گفت حل مسئله گوهر رود و زرجوب دستور تکلیفی رئیس جمهور با رویکرد ملی است که باید به آن توجه شود.

فجایای تالاب انزلی کاملا مشهود است

وی با اشاره به مخاطره افتادن حیات انسان و پرندگان مهاجر در تالاب انزلی گفت: ما در روز شنبه فردای سفر ریاست جمهوری به گیلان دو کارگروه تشکیل دادیم، یک کارگروه مربوط به تالاب انزلی و رودخانه‌های رشت تا هم صدایی ایجاد شود و اعتباری حدود ۶۵۳ میلیارد تومان برای جلوگیری از منشأ آلودگی‌ها تخصیص یافت.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه امیدواریم مجدداً شاهد زلالی آب‌های گوهررود و زرجوب باشیم، گفت:  از شهرداری و شورای شهر رشت نیز انتظار داریم تا طرح و برنامه خود را در خصوص آزادسازی حریم رودخانه‌ها اعلام کرده و ما هم پشتیبانی خواهیم کرد و اگر تمامی این اقدامات انجام شود و معتقدم دیدن زلالی گوهر رود و زرجوب دور از دسترس نیست.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به معضل فاضلاب در گیلان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات استان گیلان مسئله فاضلاب است زیرا بسیاری از فاضلاب گیلان وارد رودخانه‌ها و سپس مزارع کشاورزی می‌رود.

وی نگاه زیربنایی حل مشکلات را یک اصل بسیار مهم دانست و افزود: بدون داشتن نگاه کارشناسی و زیر بنایی نمی توان بر هیچ مشکلی فائق آمد به این منظور یکی از تأکیدات رئیس جمهور در سفر به گیلان حل مشکل زیربنایی فاضلاب گیلان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه وزارت کشور درگیر حل مشکل پسماند در گیلان شده است، تصریح کرد: روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن زباله فقط در شهرستان رشت تولید شده و این مهم یک مشکل زیست محیطی را در این استان ایجاد کرده و به این دلیل با سفر سردار وحیدی به گیلان، وزارت کشور درگیر حل مشکل پسماند در گیلان شده است.

عباسی با بیان اینکه معیشت یکی از دغدغه‌های مهم دولت و اولویت دوم بعد از کرونا است، افزود: تورم به سرعت سیر صعودی داشت که نخستین گام ضمن توجه به کرونا مسئله معیشتی و ذخیره‌سازی کالاهای استراتژی که نیاز روزمره مردم بود و به عنوان یکی از دغدغه‌های دولت و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به تشکیل جلساتی در خصوص نظارت بر قیمت کالاها توسط استانداری در گیلان بیان کرد: برخی از نانوایی‌ها در کیفیت نان دقت لازم را نداشتند و به فرمانداران ابلاغ کردیم تا با همکاری دستگاه‌های نظارتی بر این بخش‌ها نظارت کنند از همین تریبون نیز به مدیران اجرایی می‌گویم پای کار باشند و هیچکس حق گران فروشی ندارد تا به مردم فشار مضاعفی وارد شود به این منظور تمامی مدیران به صورت میدانی باید مسیله معیشت مردم را نظارت و مدیریت کنند.

استاندار گیلان با ابراز تأسف کاهش باغات چای در گیلان گفت: ما بیش از ۳۲ هزار باغ چای داشتیم که اکنون کاهش پیدا کرده و باید با ریشه‌یابی و توجه بیشتر به بخش کشاورزی و محصولات استراتژیک گیلان در افزایش محصولات بکوشیم.

عباسی از سرکشی میدانی خود به کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها برای حفظ سطح تولید افزود: کارگروه احیا و فعال‌سازی کارخانجات نیز در استان آغاز به کار کرده و تاکنون موفق بوده‌ایم تا ظرفیت تولیدات کارخانه‌ها را افزایش دهیم.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم را اشتغال جوانان دانست و گفت: ما در برنامه چهار ساله امیدواریم بتوانیم ۸۶ هزار شغل ایجاد کرده و ۴۴ هزار شغل موجود را نیز از دست ندهیم و ۶ برنامه اقتصادی را نیز در حضور رئیس جمهور ارائه و سامانه‌‌ای را به عنوان اطلس کسب‌وکار را معرفی کردیم تا سرمایه‌گذار بدون بروکراسی وارد بخش سرمایه‌گذاری در گیلان شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در گیلان بیان کرد: هیچ سرمایه‌گذاری نباید پشت درب‌های مدیران استانی معضل کاغذبازی‌ها شود و با کارشکنان در این حوزه به شدت برخورد خواهم کرد.

عباسی با تأکید بر احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال افزود: سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد بخش خصوصی جهش قابل توجهی در بخش اشتغال استان خواهد داشت، ما دست سرمایه‌گذاران را می‌فشاریم و این فرصت را که به وجود آمده میمون می‌دانیم و از کارخانه‌هایی که افزایش کارگر می‌دهند حمایت میکنیم.

آغاز برنامه‌ریزی برای طرح سالم‌سازی دریا

وی با بیان اینکه استان‌های ساحلی باید جلوی ساحل‌خواری را بگیرند، گفت: قطار توسعه گیلان حرکت کرده و به‌عنوان فرزند گیلان زمین در کنار دستگاه قضا اجازه دست درازی به انفال و بیت‌المال را به کسی نخواهیم داد و دست این افراد را کوتاه خواهیم کرد و با دستور رئیس جمهور از تعرض دستگاه‌های اجرایی به حریم سواحل جلوگیری می‌کنیم و بنده نیز از نزدیک از این اقدامات بازدید کردم.

استاندار گیلان طرح سالم سازی دریا و حفظ ساحل را از موارد مورد تأکید استانداری دانست و افزود: این حق مردم است و مردم باید از این حق طبیعی خود استفاده کنند، صیانت از جنگل و سواحل از وظایف ما برای آیندگان است.

تسریع در روند انتصابات در گیلان 

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم مردمی و انقلابی و برگرفته از اراده مردم بوده است، گفت: من فرزند گیلان هستم و با جان و دل آمده‌ام تا از تمام توانمندی و تجارب خودم برای استان خودم استفاده کنم و از همه جوانان، نخبگان و مردم تقاضا دارم تا از فرصت‌های موجود برای آبادانی گیلان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به روند انتصابات در گیلان بعد از دهه سرعت خواهم بخشید، افزود: از تخصص، انقلابی‌گری و جوان گرایی حمایت خواهیم کرد از همه منتقدان نیز تقاضای صبوری دارم تا نتایج انتصابات را پس از دهه مبارک فجر ببینند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا