آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

در راستای طرح زودهنگام سئوال شورا از شهردار دو ماهه رشت! حتی به سرپرست یک سازمان هم فرصت سه ماهه داده می شود

شورای ششم در مسیر شورای پنجم!

شورای ششمامیرحسین علوی پنجم آبان ماه 1400 سکان هدایت شهرداری رشت را بر عهده گرفت، یعنی اندکی بیش از دو ماه؛ اگر جیب جادویی و دست خدا را هم به همراه می داشت برای سر و سامان دادن به این کلانشهر فرصتی به مراتب بیش از دو ماه نیاز داشت ،چه بسا وقتی برای سازمانی سرپرست تعیین می شود به او حداقل فرصتی سه ماهه داده می شود اما این چه رسمی است که شهردار پیشین را یک ماهه در مسیر استعفا قرار داده اند و شهردار فعلی را دو ماهه در مسیر استیضاح!؟

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از انطباق شورای شهر رشت اندکی بعد از دو ماه، شهردار منتخب خود را در مسیر استیضاح قرار داد، این درحالی است که به سرپرست یک سازمان هم فرصتی حداقل سه ماهه داده می شود تا برنامه هایش را اجرا کند.

روز چهارشنبه هشتم دی ماه اعضای شورای ششم شهر رشت در نوزدهمین جلسه خود، با ۹ امضا، به طرح سئوال از شهردار، رای مثبت دادند تا پروسه استیضاح احتمالی سیدامیرحسین علوی را کلید زده باشند.
اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این نامه به هشت بند از جمله؛ عدم پاسخگویی شهردار رشت پیرامون وضعیت نامطلوب پل‌های عابر پیاده مکانیزه، عدم شناسایی مشاغل پر خطر شهر رشت با هدف کاهش بار ترافیک این شهر، بی توجهی به افتتاح حساب از محل اخذ عوارض از کمیسیون ماده صد به منظور ایجاد پارکینگ در سطح رشت، عدم ساماندهی ورودی‌های شهر رشت، عدم مشخص کردن قدرالسهم شهرداری رشت از محل CNG های متعلق به شهرداری رشت، بی توجهی شهردار رشت به تذکرات شورا پیرامون انتصابات مدیران اشاره کردند و خواستار پاسخگویی شهردار به این ابهامات ظرف مدت ده روز شدند.
اگرچه علوی نیز به مانند هر مسئول دیگری، در رفتار قبل و بعد از انتخابش به عنوان مدیر تفاوت هایی دیده می شود؛ اما ذکر دو نکته در این باب لازم و ضروری به نظر می رسد؛ یکی اینکه موارد مطرح شده مواردی کلی و عمومی است که نه امروز بلکه همیشه میراث و گریبانگیر شهرداری رشت بوده و اگر بنای استیضاح شهردار با توسل به اینگونه معضلات است، اعضای شورا می توانستند لیست پرطمطراق تری از این دست مشکلات را بیاورند، نه فقط هفت هشت موردی که با توجه به گزارشات موجود، شهردار در حال حاضر پیگیر آنها بوده و برای سرانجام رسیدن این موارد، اندکی زمان نیاز دارد و بعضاً انتقادات اخیر و رفتار برخی از اعضاء در نشست های علنی با شهردار در صحن شورا زمینه ساز این طرح سوال بوده تا با این عمل تلنگری به شهردار زده باشند غافل از اینکه این رفتار شتابزده می تواند شائبه هایی ناخوشایند و حرف و حدیث های مبهمی را به ذهن متبادر کند!

نکته دوم اینکه امیرحسین علوی پنجم آبان ماه ۱۴۰۰ سکان هدایت شهرداری رشت را بر عهده گرفت، یعنی اندکی بیش از دو ماه؛ اگر جیب جادویی و دست خدا را هم به همراه می داشت برای سر و سامان دادن به این کلانشهر فرصتی به مراتب بیش از دو ماه نیاز داشت ،چه بسا وقتی برای سازمانی سرپرست تعیین می شود به او حداقل فرصتی سه ماهه داده می شود اما این چه رسمی است که شهردار پیشین را یک ماهه در مسیر استعفا قرار داده اند و شهردار فعلی را دو ماهه در مسیر استیضاح!؟
هر چند که طرح سوال و در ادامه فرایند استیضاح ،حق طبیعی شوارانشینان محسوب می شود اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که برخی رفتارهای عجولانه و غیر منطقی فرصت خدمت رسانی و توسعه را در راس مدیریت شهری کُند نموده و لرزشی بر اندام ثبات مدیریتی شهرداری خواهند انداخت و چالش های ناهمگون شورای پنجم رشت را در خاطر زنده خواهد کرد.

نشست ها و درگیری های شبانه تا توافق های روزانه با یکدیگر. زیاده خواهی های ناتمام تا درگیری های لفظی رو در رو. متهم کردن یکدیگر به عناوین مختلف، تا بر سر میزگرد صلح و مذاکره نشستن ها و…بخشی از فضای نامتعارفی بود که شورای پنجم رشت بی محابا با آن درگیر بود.
به نظر می رسید اکنون اعضاء شورای ششم ،عملکرد نامانوس شورای پنجم را که زبانزد خاص و عام شده بود بعنوان درس عبرتی در مسیر خدمت رسانی خود قرار داده و دغدغه اصلی آنها رفع معایب شهری و مشکلات شهروندی به کمک فردی به نام شهردار باشد اما ظاهرا با گذشت کمتر از یکسال از عمر این شورا ورق ها به گونه دیگری در حال برگشتن است!
ای کاش قانونی هم وضع میشد که مردم از اعضای شورای شهرشان طرح سئوال می کردند و پاسخ می طلبیدند.

/انطباق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا