آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

شهردار رشت در جلسه با مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان ایران : تعریف مدل‌ اقتصادی برای طرحهای عمرانی – رفع موانع پیش‌روی سرمایه گذاری

طرحهای عمرانیسید امیرحسین علوی شهردار رشت رفع موانع پیش‌روی سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی شهر را از اهداف شهرداری اعلام کرد و گفت: شهرداری قصد دارد برای جلب هر چه بیشتر مشارکت بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی شهر مدل‌ اقتصادی تعریف کند.

به گزارش تدبیرشرق, سید امیر حسین علوی شهردار رشت چهارشنبه یکم دی ماه ۱۴۰۰ در جلسه با مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان ایران، موضوع مشارکت شهرداری و این شرکت برای ساخت مجتمع تجاری گلسار در گذشته را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شهرداری در راستای همین مشارکتها دو نوبت به شرکت عمران و مسکن سازان ایران کمک کرد.

شهردار رشت با بیان اینکه مواجهه با مسائل و مشکلاتی که شهرها با آن درگیرند، تنها با برنامه‌های مشارکتی و سرمایه گذاریهای خصوصی قابل دستیابی است، افزود: شهرداریها در اجرای پروژه‌های شهری با محدودیت بودجه مواجه‌اند.

سید امیر حسین علوی رفع موانع پیش‌روی سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی شهر را از اهداف شهرداری دانست و اضافه کرد: همکاریهای دو طرفه و مشارکت بخشهای دولتی و خصوصی گستره‌ای جهانی دارد، به نحوی که روز به روز بر اهمیت و جایگاه چنین مشارکتی به ویژه در حوزه‌ شهرداریها افزوده می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت وقت برای فروش ملک تجاری گلسار نهایت همکاری را به خرج داد، عنوان کرد: اعتقاد دارم وقتی مجموعه‌ای مانند شرکت عمران و مسکن سازان ایران در پروژه سرمایه‌گذاری کلان شهر ورود می‌کند، شهرداری باید نقش کمک کننده داشته باشد و برای اعتماد سازی و استمرار چنین رویکردی هم اصرار دارد.

علوی مشارکت شهرداری با شرکت عمران و مسکن سازان ایران را دیرینه و قدیمی خواند و ادامه داد: شهرداری رشت قصد دارد برای ادامه بازگشایی بلوار آیت الله احسان بخش یک مدل اقتصادی تعریف کند که امیدواریم با تدوین این مدل اقتصادی شرکت عمران و مسکن سازان ایران هم در آن همکاری متقابل داشته باشد.

شهردار رشت یادآور شد: با توجه به مشکلات اعتباری و مالی که شهرداری رشت مانند بسیاری از شهرداریهای کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، قصد داریم با رویکردی کاملا جدید و با طرح‌ ریزی مدلهای اقتصادی امکان مشارکت شرکتهای سرمایه‌ گذاری و بخش خصوصی را فراهم سازیم.

در پایان این جلسه مقرر شد از محل مطالبات شهرداری از دستگاههای دولتی تملک ساختمان سپیدار انجام شود.

همچنین ادامه همکاریهای شهرداری و شرکت عمران و مسکن سازان ایران در بازگشایی محور بلوار آیت‌ الله‌ احسان‌ بخش از دیگر مباحث مهم این جلسه بود.

 گفتنی است عملیات بازگشایی بلوار آیت‌ الله‌ احسان‌ بخش در حال حاضر تا خیابان تختی انجام شده است و قرار است که فاز تختی به تقاطع معلم و سعدی این پروژه هم اجرایی شود.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا