آخرین خبرهااسلایدرخبر داغیادداشت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان؛ سد دیورش اردیبهشت سال آینده آبگیری می‌شود/مشکل تامین مصالح رفع شد

سد دیورشمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان اظهار کرذ: سد دیورش رودبار اردیبهشت سال آینده آبگیری می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق,معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در بازدید مسوولان دستگاه قضا از سد دیورش رودبار گفت: بر اساس وعده پیمانکار، این سد اردیبهشت سال آینده آبگیری می‌شود.

احمد آقایی افزود: این سد با هدف تامین آب آشامیدنی ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر‌ها و روستا‌های رودبار و آب کشاورزی منطقه از سال ۹۳ آغاز شد.

وی افزود: قرار بود این سد پس از ۶ سال تکمیل و آبگیری شود، ولی با گذشت ۷ سال فقط ۵۰ درصد پیشرفت کار دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه مشکلاتی بر سر راه اجرای این طرح قرار داشت گفت: تامین مصالح و نیز مجوز قطع درختان از سوی منابع طبیعی از جمله این مشکلات بود که با ورود دستگاه قضا رفع شد.

احمد آقایی با بیان اینکه پیمانکار سد دیورش متعهد شده با تأمین مصالح تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آن را تحویل دهد گفت: دادستان عمومی و انقلاب رودبار بر حوزه انفال نظارت دارد تا مصالح برای همین سد استفاده شود.

نماینده رودبار هم گفت: سد دیورش یکی از طرح‌های مهم این شهرستان است که برای تکمیل آن در بودجه امسال ۴۰ میلیاردتومان اختصاص یافته است.

مهرداد گودرزوند چگینی افزود: برای اصلاح و تصفیه خانه شبکه هم ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده اختصاص یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان همچنین در خصوص رانش روستای خرشک گفت: مردم منطقه خسارت‌های زیادی دیده اند و پرونده کیفری آن در رشت در حال رسیدگی است و مقصران حادثه حتما علاوه بر پرداخت خسارت مادی، مجازات کیفری هم می‌شوند.

رانش خرداد امسال در روستای خرشک سبب شد ۳۰ خانوار منطقه بی خانمان شوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا