آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان؛ تأکید استاندار بر تقویت ارتباط‌های بین دستگاهی برای مبارزه با مواد مخدر

استفاده از پژوهش‌های دانشگاهی در جهت مقابله موثر با آسیب‌های اجتماعی / توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد، مورد توجه باشد

مواد مخدراستاندار گیلان بر لزوم تقویت ارتباط‌های بین دستگاهی برای مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: بایستی استفاده از پژوهش‌های دانشگاهی درجهت مقابله موثر با آسیب‌های اجتماعی و نیز توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد، مورد توجه باشد.

به گزارش تدبیرشرق ، دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر ضرورت انسجام در برگزاری جلسات این شورا تاکید کرد و افزود: در جریان برگزاری نشست‌های این شورا ، اعضا باید ضمن حضور مستمر به ارائه پیشنهادهای جامع و کاربردی بپردازند.

وی با بیان اینکه برخورد قضایی تنها راه مبارزه با مواد مخدر نیست ، اظهار داشت: حلقه های مبارزه با مواد مخدر باید به هم متصل ، و ارتباط های بین دستگاهی در این بخش تقویت شود.

دکتر عباسی اعتیاد را یکی از جلوه های تهاجم فرهنگی دشمنان با هدف انحراف جوانان خواند که طلاق ، بزه‌های اجتماعی، ناهنجاری های رفتاری و … را در پی دارد.

استاندار گیلان با اشاره به وارد شدن مواد مخدر صنعتی در بازار، تغییر در شیوه های مبارزه با مواد مخدر و روزآمد شدن آن را خواستار شد و بر لزوم توجه به پژوهش های مداخله ای و مطالعات اجتماعی در این حوزه تأکید کرد.

وی گفت: لازمست مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان به انجام پژوهش های مرتبط با این موضوع توجه جدی تری داشته باشند.

دکتر عباسی با تاکید بر اجرای طرح های توانمندسازی معتادان بهبود یافته ، مبارزه با مواد مخدر را اقدامی جامع خواند که باید تمامی دستگاه ها در اجرای آن مشارکت داشته باشند و تنها به اقدامات نیروی انتظامی خلاصه نکنند.

استاندار گیلان ارائه آمارهای دقیق و گزارش های جامع در خصوص مبارزه با مواد مخدر را امری مهم برای اتخاذ سیاست های کارآمد در این بخش خواند و گفت: به جهت اهمیت موضوع باید هرچه سریعتر نسبت به تشکیل جلسات در مرکز استان و شهرستان ها اقدام و گزارش آن به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شود.

دکتر عباسی همچنین توجه به مرزهای استان از جمله آستارا و تجهیز آنها به دستگاه های الکترونیکی و سگ های موادیاب را مورد تأکید قرار داد.

در این جلسه فرماندهی انتظامی استان گزارشی از اقدامات مربوط به کشف مواد مخدر و دستگیری افراد مرتبط از ابتدای امسال تاکنون، مدیرکل بهزیستی استان گزارشی در خصوص تأمین اعتبار برای تجهیز و راه اندازی مرکز ماده 16  و نیز تبادل نظر مربوط به نامه سازمان امور اجتماعی کشور درباره ساماندهی معتادان متجاهر و ضرورت فعال سازی ظرفیت های موجود در استان بیان داشتند.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا