آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

استاندار گیلان در تشریح موضوعات مطرح شده در نشست مجامع نمایندگان و استانداران استان‌های شمالی با آیت الله دکتر رئیسی؛ درخواست از رئیس جمهوری برای اختصاص اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و طرح‌های توسعه‌ای و زیست محیطی

دستور آیت‌الله رئیسی مبنی بر تشکیل کارگروه بررسی وضعیت محصولات کشاورزی استان/طرح مشکل واحدهای راکد و نیمه‌فعال و تأکید رئیس قوه مجریه بر رسیدگی به موضوع

پروژه‌های نیمه‌تماماستاندار گیلان موضوعات مطرح شده در نشست مجامع نمایندگان و استانداران استان‌های شمالی با آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر اسدالله عباسی غروب امروز (پنجشنبه) پس از برگزاری نشست مجامع نمایندگان و استانداران استان‌های شمالی با رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح موضوعات مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: در این نشست کلیپی از مشکلات پسماند گیلان به نمایش گذاشته شد و براساس آن از رئیس‌جمهوری درخواست شد دستور رسیدگی رفع این معضل به عنوان مهمترین مشکل استان صادر کند.
وی به توجه آیت‌الله دکتر رئیسی به موضوع پسماند استان‌های شمالی اشاره کرد و از ایجاد یک مدیریت مستقل با موضوع پسماند با دستور رئیس‌جمهوری خبر داد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به طرح موضوع تالاب به عنوان دغدغه مشترک مجمع نمایندگان استان و بیان اینکه از رئیس‌جمهوری برای اختصاص اعتبارات موردنیاز درخواست شد، خاطرنشان کرد: باتوجه به سوابق بررسی‌ها توسط وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست، رئیس‌جمهوری دستور بررسی مجدد و تهیه مستندات برای پیگیری مؤثر را صادر کرد.
وی مشکلات منابع طبیعی، آبخیزداری و تنش آبی به عنوان دغدغه روستانشینان و کشاورزان را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست ذکر کرد که رئیس‌جمهوری دستور بررسی این موضوع در شورای مربوطه استان و ارسال نتایج به مرکز برای رسیدگی را صادر کرد.
استاندار گیلان همچنین از دستور آیت‌الله رئیسی برای تشکیل کارگروهی به منظور بررسی وضعیت محصولات کشاورزی در استان خبر داد تا از این طریق مشکلات رسیدگی شود.
وی یادآور شد: مسئله یک‌هزار و ۱۱۳ واحد راکد و نیمه‌فعال گیلان از تعداد سه هزار واحد صنعتی، گردشگری و کشاورزی استان نیز در این جلسه مطرح و خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم.
وی افزود: درخصوص وضعیت سدهای در حال احداث، هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین-رشت و نیز اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین و در ادامه به بندرانزلی و آستارا هم گزارشی ارائه و تأمین منابع اعتباری موردنیاز برای تسریع در روند احداث و تکمیل آنها درخواست شد.
دکتر عباسی اختصاص اعتبارات لازم برای لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و آب بندان‌ها و نیز ارائه گزارشی از روند اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان را از دیگر مواردی عنوان کرد که در نشست با رئیس‌جمهوری مطرح شده است.
در این نشست هریک از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان مشکلات استان، دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا