آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

شهردار بندر کیاشهر در نشست هم‌اندیشی با انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان مطرح کرد: عزم شهرداری بندر کیاشهر برای رونق ساخت و ساز؛ فرآیندهای اداری کوتاه می‌شوند

ساخت و سازمرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر با بیان اینکه شهرداری از تمام ابزارهای قانونی برای کوتاه کردن فرآیندهای اداری و حمایت از انبوه‌سازان استفاده می‌کند گفت: برای رونق ساخت و ساز در بندر کیاشهر در کنار انبوه‌سازان هستیم.

به گزارش تدبیرشرق، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر در نشست هم‌اندیشی با انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان که با حضور اعضای شورای شهر و فعالان بخش خصوصی برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه دو سال است که همه در بندر کیاشهر معطل اجرای طرح تفصیلی هستند و این امر روی انجام بسیاری از کارها و فرآیندها تاثیر گذاشته است.

شهردار بندر کیاشهر لزوم شناسایی نقاط ضعف، موانع و مشکلات با هدف حل بهتر و سریع‌تر آن‌ها را متذکر شد و اضافه کرد: بندر کیاشهر قابلیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری فراوانی دارد اما استفاده از این پتانسیل‌ها به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

عاطفی عبور از شیوه‌های معمول ایجاد درآمد و سرمایه همچنین عدم تمرکز بر درآمدهای پایدار را لازم و ضروری دانست و یادآور شد: معتقدیم با تقویت تعاملات شهرداری، شورای شهر و بخش خصوصی اتفاقات خوب و مبارکی در انتظار بندر کیاشهر خواهد بود.

شهردار بندر کیاشهر در ادامه از پیگیری‌های مستمر برای رفع مشکلات طرح تفصیلی با حضور مسئولان اداره کل راه و شهرسازی سخن گفت و با اشاره به اینکه تمام تمرکز خود را بر روی رعایت ضوابط متمرکز کرده‌ایم یادآور شد: یکسری از مشکلات طرح تفصیلی شهر را ضوابط حل می‌کند از طرفی الزاماتی هم در بندر کیاشهر وجود دارد که باید رعایت شود.

عاطفی با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم ضوابط را دستکاری کنیم و یا بر اساس سلیقه به برخی افراد تراکم بدهیم خاطرنشان کرد: شهرداری برای رونق ساخت و ساز در بندر کیاشهر در کنار انبوه‌سازان است و از تمام ابزارهای قانونی خود برای تسهیل در فرآیندها، رفع مشکلات موجود و حمایت از آن‌ها استفاده می‌کند.

شهردار بندر کیاشهر تنظیم طرح تفصیلی بر اساس مصوبات ماده پنج را متذکر شد و تصریح کرد: زمین‌ها و اراضی که قبلا مصوبه ماده پنج را داشتند و در طرح جدید به یکباره تغییر کاربری مجدد خورده‌اند حتما قابل بررسی و بازنگری هستند.

وی از ضرورت تبدیل بندر کیاشهر به مقصد گردشگری سخن گفت و عنوان کرد: شهر بندر کیاشهر از حضور گردشگران کمترین بهره را دارد و این بزرگ‌ترین عارضه‌ای است که با آن مواجهیم به همین علت مهم‌ترین برنامه من تبدیل بندر کیاشهر به شهر مقصد و قطب گردشگری است.

شهردار بندر کیاشهر با بیان اینکه نگاه مثبتی در شهر برای سرمایه‌گذاری بخش ساخت و ساز وجود نداشته است گفت: اعتقاد دارم باید رویکردهایمان را عوض و تا می‌‌توانیم نسبت به تبلیغ آن اقدام کنیم که البته این کار کمی زمانبر است اما به شکل جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

عاطفی حمایت از سرمایه‌گذاران بومی شهر بندر کیاشهر را رویکرد شهرداری اعلام کرد و افزود: به محض اینکه امر ساخت و ساز در بندر کیاشهر رونق پیدا کند دیگر حتی نیاز به تبلیغات هم نیست زیرا با این کار موجبات حضور سازنده‌ها و سرمایه‌گذاران در شهر فراهم می‌شود.

وی اقدام نخست شهرداری را ایجاد بستر مناسب برای حضور سازنده‌ها و سرمایه‌گذارانی که بومی هستند و شرایط اقلیمی بندر کیاشهر را می‌شناسند دانست و اظهار داشت: هویت آسیب‌دیده این شهر با تغییر نگرشی که ایجاد می‌شود باید ترمیم پیدا کند و نباید در این حوزه دلزده شویم.

شهردار بندر کیاشهر الکترونیکی کردن و ارائه غیرحضوری برخی خدمات را هدفی که توسط شهرداری دنبال می‌شود خواند و گفت: نگاه و هدف ما این است که از سرگردانی و اتلاف وقت ارباب رجوع در حوزه‌های مختلف جلوگیری به عمل آوریم که این کار با تغییر برخی رویکردها و حذف بروکراسی زائد اداری محقق می‌شود.

وی برخی از فواید و کارکردهای الکترونیکی کردن فرآیند انجام خدمات را نیز برشمرد و تصریح کرد: جلوگیری از ترافیک و بی‌نظمی، دریافت منطقی عوارض و دور کردن شائبه‌های جانبی از شهرداری از مهم‌ترین کارکردهای توسعه فعالیت‌های غیرحضوری محسوب می‌شود.

عاطفی افزایش سرعت کار و تسریع در روند پاسخگویی به شهروندان را هدف دیگری که توسط شهرداری بندر کیاشهر دنبال می‌شود اعلام کرد و بیان داشت: ارباب رجوع انتظار دارد در کوتاه‌ترین زمان پاسخ لازم خود را از شهرداری بگیرد از طرفی شهرداری بندر کیاشهر هم در حذف بروکراسی‌های اداری مصمم است.

* ایجاد زمینه‌های لازم برای ورود هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران بخش ساخت و ساز

حاتم پورباقری رئیس شورای شهر بندر کیاشهر نیز در این جلسه تصریح کرد: ما هم معتقدیم که اگر بحث تراکم نباشد جاذبه لازم برای سازندگان ایجاد نمی‌شود و درصددیم شرایطی را ایجاد نماییم تا زمینه ورود بیشتر سرمایه‌گذاران در حوزه ساخت و سازهای شهری در بندر کیاشهر فراهم شود.

وی بررسی طرح تفصیلی و رفع مشکلات موجود در آن را مورد تاکید قرار داد و ضمن برشمردن برخی فواید و کارکردهای این طرح برای شهر بندر کیاشهر ادامه داد: متاسفانه در دوره‌های گذشته شورای شهر گزارشات لازم از روند تهیه طرح تفصیلی را ارائه نکرد و همین عامل باعث بروز بسیاری از مشکلات دیگر در بندر کیاشهر شد.

پورباقری موانعی مانند ملاحظات محیط زیستی و منابع طبیعی را از جمله عوامل عدم توسعه‌یافتگی شهر بندرکیاشهر خواند و اذعان کرد: خوشبختانه در مجموعه شهرداری بندر کیاشهر رویکرد مثبت و سازنده‌ای حاکم است و مطمئنا می‌توانیم از این مؤلفه مهم برای عبور از موانع توسعه شهری استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر بندر کیاشهر دو موضوع توجه به مقوله ساخت و ساز شهری بر اساس قوائد و ضوابط و توسعه مدیریت یکپارچه شهری را از جمله اقدامات تسریع‌کننده در حوزه ارتقاء جایگاه بندر کیاشهر ذکر کرد و افزود: شورای شهر محلی است برای رایزنی و تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌ها تا از این طریق مشکلات مردم بهتر حل شود بنابراین ما نیز بر این امر مصمم هستیم.

پورباقری در پایان تصریح کرد: ساخت ساختمان‌های پنج طبقه در خیابان‌هایی که از شرایط استاندارد برای این کار برخوردارند مانعی ندارد.

* بروکراسی اداری از جمله مشکلاتی است که سرمایه‌گذاران با آن مواجه‌اند

ابراهیم حقانی نائب رئیس شورای شهر کیاشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح هادی در خلال سال‌های 69 تا 79 تدوین شد ابراز داشت: طرح جامع شهری در سال 86 تدوین و در سال 96 بعد از گذشت 10 سال ارائه شد که در مقایسه با طرح هادی نواقص بسیار زیادی دارد.

وی ضمن تشکر از رویکرد شهردار بندر کیاشهر و بازدید وی از حوزه‌های مختلف شهر انسجام و اتحاد را ویژگی مهم شورای شهر خواند و اضافه کرد: بروکراسی اداری از جمله مشکلاتی است که سرمایه‌گذاران با آن مواجه‌اند از طرفی نرخ مصالح نیز افزایش شدیدی داشته و از شهردار می‌خواهیم از سرمایه‌گذاران حمایت به عمل آورند تا موجبات جذب آن‌ها فراهم شود.

*تمرکز زدایی در حوزه ساخت و سازهای شهری

حمید ثانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز در این جلسه حل و فصل مشکلات مردم و سرمایه‌گذارانی که به بندر کیاشهر وارد می‌شوند را خواستار شد و بیان داشت: عموم ساخت و سازها در مرکز شهر کیاشهر متمرکز شده‌اند به همین علت شهر در حالت انفجار قرار گرفته و باید با کمک شهردار زمینه‌ای فراهم کنیم تا سایر نقاط بندر کیاشهر هم به شکل منسجم توسعه پیدا کنند.

*لزوم اتحاد شورای شهر برای رفع مشکلات اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی

محمد جانعلی‌پور دیگر عضو شورای شهر بندر کیاشهر نیز در این جلسه تصریح کرد: طبق قوانین شورا و شهرداری یک بند صریح قانونی داریم و آن این است که کلیه طرح‌های جامع تفصیلی و توسعه شهری باید قبل از تصویب نهایی به رؤیت و تصویب شورای شهر برسد و بعدا تقدیم مراجع ذیصلاح شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه متاسفانه تاکنون هیچ پیش‌نویسی از این طرح دیده نشده و پیگیری‌ها بی نتیجه مانده است اظهار داشت: امیدواریم همه اعضای شورا و شهرداری بندر کیاشهر نهایت تلاش و پیگیری را برای رفع مشکلاتی که در حوزه اجرای طرح جامع و طرح تفصیلی پیش می‌آید داشته باشند.

در این جلسه تعدادی از انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران بخش ساخت و ساز هم حضور داشتند و مهم‌ترین دغدغه‌ها، مشکلات و چالش‌های پیش رویشان را در بخش‌های مختلف ابراز کردند.

ساخت و ساز

ساخت و ساز

ساخت و ساز

ساخت و ساز

/واحد خبر مديريت روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا