آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

در دیدار شهردار بندر کیاشهر و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تاکید شد:تبدیل بندر کیاشهر به قطب گردشگری استان گیلان؛ موانع سرمایه‌گذاری برداشته می‌شود

گردشگریتبدیل بندر کیاشهر به قطب گردشگری گیلان، حمایت از سرمایه‌گذاران و حذف موانع سرمایه‌گذاری از جمله موارد مهمی بود که در نشست مشترک مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران بر آن تاکید شد.

به گزارش تدبیرشرق، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به اتفاق هئیت همراه از شهر بندرکیاشهر بازدید کرد و در جلسه‌ای که با مرتضی عاطفی شهردار و اعضاي شوراي اسلامي این شهر برگزار شد دو طرف ضمن برشمردن ظرفیت‌های بندر کیاشهر برای تبدیل به قطب گردشگری گیلان بر مواردی همچون حمایت از سرمایه‌گذاران و حذف موانع سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

«مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر در نشست با اعضای کمیسیون ملی یونسکو در ایران به معرفی اجمالی بندرکیاشهر پرداخت و عنوان کرد: شهر بندر کیاشهر از سال ۱۳۰۶ دارای شهرداری و بندر فعال با قدمت شیلات نزدیک به ۱۵۰ سال بوده است.

عاطفی بندر کیاشهر را يكي از معدود شهر هاي دارای مواهب خشکی و دریا به شکل توأمان ذکر کرد و افزود: بندر کیاشهر با وجود دارا بودن از نعمت‌هایی مانند جنگل، دریا،رودخانه و تالاب نسبت به شهرهای دیگر توسعه پیدا نکرده است.

وی مهم‌ترین چالش‌های بندرکیاشهر را پسماند، فاضلاب و عدم توسعه دانست و گفت: توجه به امر گردشگری و تحول در این زمینه و دعوت از سرمایه‌گذاران با هدف توسعه پایدار رویکردی است که در دستور کار شهرداری بندر کیاشهر قرار دارد.

* لزوم تغییر رویکرد برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در بندر کیاشهر

«حجت‌الله ایوبی» دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و هیئت همراه نیز ضمن بازدید از شهر بندر کیاشهر در نشست مشترکی که با مرتضی عاطفی شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر بندر کیاشهر برگزار شد تصریح کرد: بندر کیاشهر به دلیل وجود شیلات، منابع طبیعی و گردشگری با دیگر شهرهای گیلان متفاوت است.

وی ابراز داشت: بندر کیاشهر با امتیازات متفاوت، نعمات خداوندی و با توجه به سابقه، قدمت و تاریخچه فوق العاده‌اش می‌تواند به قطب گردشگری متفاوت با سایر شهرهای استان گیلان و مازندران در شمال کشور تبدیل شود.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تغییر رویکردها و رفع موانع سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و اظهار داشت: مدیران منطقه، استان و شهرستان باید ضمن برداشتن موانع موجود، امنیت سرمایه‌گذار را برای آبادانی و توسعه بندرکیاشهر فراهم کنند.

ایوبی با تاکید بر اینکه نخستین بازدید استانی کمیته کسب و کار کمیسیون ملی یونسکو در استان گیلان از دو شهر لاهیجان و بندرکیاشهر انجام شده است افزود: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مانع‌زدایی‌ها، تمام سعی و همت خود برای انتقال تجربیات علمی و عملی و تجربه شهرهای خلاق را برای آبادانی بندرکیاشهر به کار می‌گیریم زیرا معتقدیم آثار مثبت آبادانی در هر نقطه از سرزمینمان به عموم مردم ایران برخواهد گشت.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در پایان بازدیدش از این شهر از مردم، مدیریت خوب شهردار و شورای اسلامی بندرکیاشهر برای ارتباط گیری و معرفی این شهر تقدیر و تشکر کرد.

گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

/واحد خبرروابط عمومی شهرداری بندر كياشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا