آخرین خبرهااستان هااسلایدرچشم‌انداز توسعه

فرماندار لاهیجان در جلسه هیئت موسس توسعه و عمران : افراطیون و حمله کنندگان به رییس جمهور، رای 24 میلیونی به دکتر روحانی را ببینند

تعاونی توسعه لاهیجان

فرماندار لاهیجان در رابطه با ثبت شرکت تعاونی توسعه این شهرستان، گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم و بیشتر بر روی کار تیمی وقت بگذاریم، رمز موفقیت ما تحمل یک دیگر است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از  روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، سید محمد احمدی در نشست فرآیند اجرائی شدن ثبت شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان لاهیجان، ضمن تبریک عید سعید فطر و تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمائی روز قدس و تبریک به رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از افراد در این روز دست به توهین به رئیس جمهور کشور که حکمشان را از رهبر معظم انقلاب دریافت کردند، زدند، حضرت آقا در جملاتی در رابطه با توهین به مقامات اشاراتی داشته اند.

وی افزود: دکتر روحانی تا مرداد ماه 1396 به عنوان رئییس جمهور ملت هستند، ضمن اینکه ایشان با 24 میلیون رای همین مردم که با اختیار به او رای دادند، منتخب ملت هستند، به محض اینکه انتخابات تمام شد گفتیم که همه روی سفره نظام نشسته ایم و دست یاری به سوی همه دراز می کنیم و این نشان از مردم سالاری دینی است و افتخار ما است، اینکه بنده از کسی خوشم نیاید باید در خیابان بروم و توهین کنم؟! این درست نیست، قطعا قوه قضائیه برخورد لازم را با هنجار شکنان خواهد داشت.

فرماندار لاهیجان در ادامه در رابطه با ثبت شرکت تعاونی توسعه این شهرستان، گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم و بیشتر بر روی کار تیمی وقت بگذاریم، رمز موفقیت ما تحمل یک دیگر است، تا زمانی که مسئولیتی را بر عهده داریم باید از آن در جهت خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی افزود: ما در این تعاونی از هرکسی که در خودش این ظرفیت را ببیند که می تواند کوچک ترین کمکی کرده و باری را از دوش ما بلند کند استقبال خواهیم کرد، ما مرد میدان می خواهیم که به ما کمک کند.

احمدی تاکید کرد: جلسه آینده حداکثر تا 10 روز دیگر برگزار خواهد شد و بازخورد ها و نتایج را بررسی خواهیم کرد، در هیات موسس این تعاونی نه حقوقی داده می شود و نه مزایائی برای آن در نظر گرفته شده است، هدف جلب اعتماد مردم و خدمت به مردم است.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان اظهار داشت: شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیات محترم وزیران در هر شهرستان امکان تاسیس دارند و این اقدام در شهرستان لاهیجان نیز به عنوان یکی از پنج شهرستان منتخب در استان گیلان صورت گرفته است.

وی انجام طرح های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان، ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی ، خرید سهام بنگاه های دولتی مستقر در شهرستان، سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای به صورت شرکت مادر تخصصی و بهره برداری از فعالیت ها، زمین ها و املاک قابل واگذاری دولت در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی شهرستان را از جمله مهمترین موضوعات فعالیت این تعاونی اعلام نمود.

قانون تاسیس شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی شامل 15 ماده و 9 تبصره سال 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید.

در این چارچوب به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی،بسترسازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی و انجام طرحهایی که به دلیل رانت زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد،شرکتهایی با عنوان شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی که تابع این قانون، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است، بر این اساس این قانون تشکیل می شوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا