آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی رشت

اماکن عمومیدر این جلسه نامه های درخواست نامگذاری و تغییر نام معابر از شهروندان و ادارات، میادین و پارکهای جدید الاحداث فاقد نام در سطح شهر مطرح و مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

چهارشنبه ۷ مهر ماه ۱۴۰۰ هفتاد و سومین جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی رشت به ریاست نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت و با حضور طلیسگر نماینده شهردار، نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره پست گیلان، دانشگاه گیلان، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری رشت و روسای نواحی برگزار گردید

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در اولین جلسه کمیسیون نامگذاری در ششمین دوره شورا بر لزوم برگزاری منظم جلسات ، اهتمام در بررسی و جدیت در پیگیری منظم نامه های مردمی تاکید و اظهار کرد: نام معابر در سطح شهر هویت‌ بخش و تقویت‌ کننده عناصر هویتی و احساس تعلق شهروندان می باشد و از آنجا که نامگذاری معابر دارای پیامدها و اثرات اجتماعی است، به همین دلیل بررسی و تحلیل همه جانبه نامگذاری معابر ضرورتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نادر حسینی با بیان اینکه نامگذاری ۹ هزار کوچه و معبر از سنوات گذشته به صورت مسکوت باقی مانده است، تصریح کرد: اصلی ترین رویکرد و معیار کمیسیون نامگذاری معابر برخورداری از پشتوانه فکری و علمی در نامگذاری معابر سطح شهر می باشد. بنابراین تلاش ما بر این است تا با تشکیل یک کارگروه تخصصی از مشاورین، روند نامگذاری معابر، میادین و پارکهای شهر را سرعت بخشیم.در ادامه این جلسه، دبیر کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهرداری رشت اذعان داشت: بازار رشت از جمله بافتهای تاریخی و نقاط ارزشمند هویتی شهر رشت محسوب می شود. لذا با توجه به قدمت و هویت تاریخی آن، شایسته است جهت حفظ این میراث ارزشمند، نامگذاری معابر آن بر اساس نقشه بازار رشت صورت پذیرد.

سید پیام جعفری نیا با بیان اینکه در بازار رشت هر معبر مختص به یک صنف بوده و راسته های مختلف صنفی، بافت بازار را تشکیل میدهند، افزود : راسته مسگران، راسته زرگران، راسته بلور فروشان و راسته میخ فروشان و … از جمله این راسته ها بوده که میبایست نسبت به نامگذاری، نصب تابلوهای راهنما و المان های مرتبط در ورودی های این معابر برنامه ریزی و اقدام لازم انجام گردد.

گفتنی است در این جلسه کوچه ای به نام شهید “تیمور خانجانی” مصوب گردید و همچنین میدان جدید الاحداثی در منطقه یک شهرداری رشت جهت ارج نهادن به منزلت و جایگاه پدر به نام “پدر” نامگذاری و المان مرتبط با آن ساخته و نصب خواهد شد

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا