آخرین خبرهااقتصادیخبر داغ

اعتبار تسهیلات اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در گیلان بیش از شش برابر شد

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : اعتبارتسهیلات مشاغل خانگی امسال در این استان بیش از شش برابر سال قبل شده است

مشاغل خانگیدکتر یونس رنجکش در جلسه کمیته فنی اعتبارات مشاغل خانگی با هدف هماهنگی نحوه توزیع و پرداخت ان با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و بانک های عامل افزود : این اعتبار از شش میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان سال ۱۳۹۹ به حدود ۴۰میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی اظهار داشت : این تسهیلات در قالب وام کم بهره به متقاضیان دارای فعالیت مشاغل خانگی زیر مجموعه دستگاههای اجرایی صنعت ، معدن و تجارت ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با معرفی به بانک های عامل توسعه تعاون و رفاه پرداخت می شود.
وی گفت : اولویت پرداخت این تسهیلات به شرکت های پشتیبان فعال در بخش مشاغل خانگی است که بر اساس تصمیمات و دستورالعمل های ارایه شده ۷۰درصد اعتبارات به این بخش پرداخت می شود.
به گفته وی ، سقف تسهیلات پرداختی برای هرشغل ۱۰۰میلیون تومان است که متقاضیان پس از بررسی و معرفی انها توسط دستگاههای اجرایی و تایید کمیته فنی دبیرخانه تسهیلات که در اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی مستقر است به بانک های عامل معرفی می شوند.
به گفته وی ، ۳۰درصد از اعتبارات نیز برای مشاعل خانگی مستقل در نظر گرفته شده است.
مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با تاکید بر جذب به موقع این اعتبارات از دستگاههای اجرایی و بانک های عامل خواست تا ضمن تسهیلگری در این زمینه بر اساس قوانین و دستورالعمل های ابلاغی در روند جذب آن تسریع ببخشند.
رنجکش افزود : اولویت قرار دادن شرکت های پشتیبان در ان زمینه با هدف تکمیل زنجیره ارزش و همچنین در نظر گرفتن سهولت پشتیبانی از مشاغل خانگی و فعالان این بخش است که در این زمینه مسوولیت اصلی دستگاههای اجرایی نظارت دقیق بر عملکردها است.
وی یاد اور شد : کلیه دریافت کنندگان این تسهیلات باید در سامانه رصد اشتغال نیز ثبت نام کنند تا روند واقعی اشتغال زایی مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی مشاغل خانگی را در زمینه تولید و رفع نیاز های جامعه بسیار حایز اهمیت خواند و سرمایه گذاری در این زمینه را علاوه بر نقش مهم آن در تامین و تقویت بنیه مالی و اقتصادی خانواده اثر بخش در فرایند توسعه اقتصادی با هدف گذاری مناسب عنوان کرد.
وی افزود : از سال ۱۳۹۷ تاکنون میزان تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی در گیلان بیش از ۴۰میلیارد تومان بوده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا