آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

مانوری برای مقابله با سیلاب‌های شهری احتمالی

سیلاب‌های شهریمانور آبگیری از منابع روباز جهت امدادرسانی در زمان وقوع سیلاب‌های شهری در رشت توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در مانور آبگیری از منابع روباز جهت امداد رسانی در زمان وقوع سیلاب‌های شهری در رشت با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت اظهار کرد: آتش‌نشانان سربازان گمنام امنیت شهر هستند.

محمدحسین واثق کاگرنیا با اشاره به اینکه برگزاری چنین مانورهایی موجب اطمینان و امنیت خاطر است، افزود: همه‌ساله با شروع فصل سرد سال خطر سیلاب‌های شهری ممکن است به وقوع بپیوندد و برگزاری چنین مانورهایی و مشاهده توانمندی و آمادگی نیروهای آتش‌نشانی شهرداری رشت موجب آرامش و امنیت خاطر است.

وی با تأکید بر اینکه آتش‌نشانان صادقانه جان خود را در راه حفظ و نجات جان و مال دیگر همنوعان فدا می‌کنند، گفت: یک آتش‌نشان وقتی لباس فُرم را می‌پوشد آگاهانه اطلاع دارد که ممکن است در این مسیر با حوادث فراوانی روبه‌رو شود و حتی جان خود را نیز فدا کند ، اما باز هم نیروهای خدوم آتش‌نشانی غیرتمندانه در تمامی صحنه‌ها برای جان و مال همنوعان خود حضور پیدا می‌کنند .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان بیان کرد: وظیفه شورا و مجموعه شهرداری رشت در برابر ایثار و از خودگذشتگی نیروهای خدوم سازمان آتش‌نشانی ، تکریم و تأمین تجهیزات مدرن برای این مجموعه خدمت رسان است.

آتش نشانان بازوان پُرتوان شهرداری

سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات و ایثار نیروهای خدوم سازمان آتش نشانی شهرداری رشت اظهار کرد: آتش نشانان بازوان پُرتوان و مدافعین امنیت شهر هستند.

علی بهارمست با بیان اینکه حضور آتش‌نشانان در زمان بروز حوادث موجب امنیت خاطر شهروندان است، افزود: نیروهای خدوم آتش‌نشانی بی‌محابا و برای نجات جان و مال همنوعان به قلب حادثه می‌روند و بابت تمامی تلاش‌های این مجموعه پُرتلاش و خدمتگزار در برابرشان ادای احترام می‌کنم.

حضور ۸۰ نیروی آتش نشان در مانور آبگیری از منابع روباز

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در این مانور ۸۰ نفر از نیروهای سازمان حضور دارند، اظهار کرد: این مانور به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهر ماه مصادف با روز آتش نشانی و ایمنی و به منظور بررسی آمادگی نیروهای سازمان در زمان وقوع سیلاب های شهری که همزمان با شروع فصل سرد سال شاهد وقوع آن هستیم  برگزار شده است.

شهرام مؤمنی با بیان اینکه در این مانور توانمندی نیروها و وضعیت  تجهیزات سازمان به نمایش گذاشته می‌شود افزود: سه دستگاه قایق، ۱۹ دستگاه موتور پمپ تعدادی از ماشین‌آلات و غیره در این مانور شرکت دارند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا