آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

سناتور آمریکایی: طالبان ۶ هواپیمای آمریکایی را گروگان گرفته

طالبانمایکل مک کول سناتور جمهوریخواه آمریکایی مدعی است که طالبان به شش هواپیمای حامل مسافران آمریکایی و برخی شهروندان افغانستان اجازه خروج از فرودگاه مزارشریف را نمی‌دهد. او گفت: «در واقع ما شش هواپیما در فرودگاه مزارشریف داریم با اتباع آمریکایی به همراه مترجمان افغانستانی و طالبان آنها را گروگان گرفته‌اند و مثل اینکه درخواستهایی دارند و این نگرانی وجود دارد که درخواستهای آنها روز به روز بیشتر شود.»

یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز مدعی شد که 6 هواپیمای آمریکایی با مسافرانش در فرودگاه مزار شریف در شمال افغانستان متوقف شده و طالبان به آنها اجازه خروج از این کشور را تا کنون نداده‌ است.

براساس این گزارش، سناتور «مایکل مک کول» گفته، شماری از شهروندان افغانستانی از جمله مترجمان نیز در کنار اتباع آمریکایی از مسافران این هواپیماها هستند.

این سناتور آمریکایی مدعی شد: «در واقع ما شش هواپیما در فرودگاه مزارشریف داریم با اتباع آمریکایی به همراه مترجمان افغانستانی و طالبان آنها را گروگان گرفته‌اند و مثل اینکه درخواستهایی دارند و این نگرانی وجود دارد که درخواستهای آنها روز به روز بیشتر شود.»

با این حال مک کول جزئیات بیشتری درباره این ادعاهای خود ارائه نکرده است.

برخی منابع دیگر اما می‌گویند که بسیاری از اتباع افغانستانی که مسافر این هواپیماها هستند نه گذرنامه دارند و نه مجوز خروج و به همین دلیل جلوی خروج آنها از سوی طالبان گرفته شده است.

مک کول می‌گوید که نمایندگان دولت و کاخ سفید نیز به درخواستهای وی برای توضیح در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

پایگاه خبری یاهو نیوز در این زمینه به نقل از یک مقام افغانستان در فرودگاه مزارشریف گزارش داده است، شهروندانی که کذرنامه و ویزا نداشتند فرودگاه مزارشریف را ترک کرده و اوضاع مرتب شده است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا