آخرین خبرهااستان ها

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازنگری و به روزرسانی طرح‌های هادی

استاندار در جلسه ستاد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز گیلان عنوان کرد؛

تدبیرشرق/ارسلان زارع ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز گیلان، بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه با اتخاذ راهکارها و فراهم کردن تسهیلات لازم در جهت صدور مجوزهای قانونی تأکید و بیان کرد: توسعه دولت الکترونیک یکی از مهمترین راهکارهای موثر در پیشگیری از فساد، رانت و سوء استفاده است.
وی این مهم را یکی از برنامه‌های آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری عنوان و با بیان اینکه اقدامات خوبی برای تقویت زیرساخت‌های این امر در استان شکل گرفته، افزود: اقدامات مثبت در برخی از دستگاه‌های اجرایی، شهرداری رشت و نظام مهندسی می‌تواند به عنوان الگویی موفق در همه شهرستان‌ها اجرایی شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه به واسطه شیوع کرونا، ضرورت توجه به توسعه دولت الکترونیک بیش از گذشته ملموس‌تر شده، اظهار داشت: برای پیشگیری از شکل گیری اجتماعات و ترددهای مردم و مراجعه آنان به اماکن عمومی، دستگاه ها، نهادها و ادارات، افزایش زمینه ارائه خدمات غیرحضوری در حوزه‌های مختلف مورد انتظار است.
وی فساد ستیزی و ایجاد شفافیت با استفاده از همکاری و مشارکت مردم در استفاده از سامانه‌های ارتباطی را یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان و خاطرنشان کرد: به روزرسانی سامانه‌های طراحی شده و رسیدگی، نظارت و پیگیری گزارش‌های مردمی و نیز اطلاع‌رسانی سامانه‌های ارتباطی به همگان از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها باید در دستور کار مدیران باشد.
استاندار گیلان به روزرسانی طرح‌های هادی روستایی به عنوان ابزاری موثر در راستای بهبود وضعیت و ارتقاء رفاه روستاییان را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازنگری و به روزرسانی طرح‌های هادی روستایی گیلان درنظرگرفته شده که می‌تواند بخش عمده این بخش را اجرایی کند.
وی بر لزوم استفاده از مشاوران و پیمانکاران بومی و استفاده از ظرفیت‌های موجود این بخش برای تسریع در اجرای بازنگری طرح‌های هادی ضمن رعایت موارد قانونی تأکید کرد.
زارع با اشاره به اینکه در بازنگری صورت گرفته، از یکصد هزار هکتار هدفگذاری قانونی برای خروج اراضی زراعی و باغی از طرح‌های هادی تا زمان حاضر ۳۹ هزار و ۵۰۰ هکتار خارج شده، گفت: باید تلاش شود ضمن حفظ بافت روستایی و جلوگیری از تغییر کاربری ها، رضایت روستاییان متناسب با شرایط منطقه حفظ شود.
وی با تأکید بر ضرورت کوتاه کردن فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی و تسریع امور مردم و تقویت نظارت شهرداران بر ساخت و سازها و نیز بررسی دقیق اقدامات صورت گرفته توسط دهیاران و معرفی به هیأت رسیدگی به تخلفات در صورت احراز تخلف گفت: باتوجه به شروع دوره ششم شوراهای اسلامی، اطلاع‌رسانی این اقدام می‌تواند نقش پیشگیرانه و بازدارندگی داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا