آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

پیشرفت فیزیکی 60 درصدی سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا

سد لاستیکیمدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در بازدید از کارگاه سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا گفت : پیشرفت فیزیکی این سد لاستیکی تا کنون 60 درصد می باشد .

به گزارش تدبیرشرق؛ وحید خرّمی با اعلام این خبر اظهار داشت: احداث سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا، باعث بهبود آبیاری 840 هکتار از اراضی پایین دست این منطقه خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص مشخصات سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا گفت: ارتفاع این سد 3 متر و طول لاستیک در تاج آن 66 متر و حجم مخزن آن حدود 110 هزار متر مکعب که قدرت تنظیم سالیانه حدود 9  میلیون متر مکعب آب را دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص اهدف ساخت سد لاستیکی تولم شهر صومعه سرا عنوان داشت: بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی منطقه، تغذیه آب زیر زمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه، افزایش سطح تراز آب به جهت پمپاژ آن به اراضی حاشیه رودخانه و بهره برداری تفریحی و گردشگری از مهمترین اهداف اجرای این سد لاستیکی می توان ذکر کرد.

گفنی است، سدهای لاستیکی از یک تیوپ بزرگ و حجیم تشکیل شده اند و بر روی یک بستر بتنی نصب و بوسیله هوا پر می شوند و اتصال بدنه پلاستیکی به بستر بتنی با استفاده از مهارهای فولادی صورت می پذیرد و از مولفه های کاربردی مهم سدهای لاستیکی کنترل ساده آن با  اجرای فرمان تخلیه و یا پر کردن تیوپ جهت عبور ایمن سیلاب از محل سازه می باشد.

/روابط عمومی آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا