آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

واکنش به حکم رئیسی برای وزیر دولت روحانی /تیم اقتصادی دولت‌ را رضایی می‌گرداند یا مخبر؟

رئیسیمیرزایی درباره انتخاب محمد اسلامی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این موضوع می‌تواند ۲ توجیه داشته باشد؛ بر اساس قرائن و شواهد یک تحلیل این است که رئیس‌جمهور یک قولی به آقای اسلامی داده بود که وی به عنوان وزیر معرفی شود اما معرفی نشد، شاید خواستند در دولت از ایشان استفاده کند و سازمان انرژی اتمی خالی بود و از ایشان استفاده کرده است.

جلال میرزایی، درباره انتخاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور آن هم در حالی که رئیسی اعلام کرده بود محمد مخبر مسئول تیم اقتصادی دولت است و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد، گفت: بسیاری از صاحب نظران سیاسی برداشت‌شان این است  که شاید آقای مخبر توانایی لازم برای این کار  را ندارند؛ چرا که آقای رئیس‌جمهور در مراسم معرفی وزاری کابینه اعلام کردند آقای مخبر مسئول هماهنگی تیم اقتصادی است و ایشان این مهم را انجام می‌دهند و همان موقع هم  یک عده‌ای پذیرفتند که کسی برای هماهنگی وجود دارد.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما ۳ روز بعد از  این صحبت‌ها  حکم انتصاب آقای محسن رضایی  به عنوان معاون اقتصادی صادر شد، خیلی‌ها تعجب کردند و خیلی‌ها این برداشت را کردند آقای رضایی با توجه به تجربه، سابقه و پیشینه‌شان در عمل هماهنگی ایجاد می‌کند نه آقای مخبر.
وی افزود: اما چرا آقای رضایی انتخاب شدند را در اصل باید دید چه اتفاقی افتاده است، آیا با وجود محسن رضایی آقای مخبر این هماهنگی را انجام می‌دهد یا خیر؟ آیا در عمل آقای رضایی کار انجام می‌دهد و تیم اقتصادی را می‌گرداند یا آقای مخبر؟
میرزایی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا عدم تحقق وعده‌های آقای مخبر در تامین واکسن منجر شده است که آقای رئیسی در تصمیم خود تجدیدنظر کند، عنوان کرد: برداشت من این است آقای رئیسی در مقایسه با آقای روحانی حتی بعد از اینکه چند روز از منصوب کردن کسی بگذرد اگر بازخوردهای انتصابش منفی باشد و مسائل جدید پیش بیاورد، این آمادگی و انعطاف را دارد که شخص را عوض کند، اما آقای روحانی به بازخوردهای رسانه‌ها و اجتماع توجهی نمی‌کرد به نظر می‌رسد این موارد در انتصاب آقای رضایی بی‌تاثیر نبوده است.
وی درباره انتخاب محمد اسلامی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این موضوع می‌تواند ۲ توجیه داشته باشد؛ بر اساس قرائن و شواهد یک تحلیل این است که رئیس‌جمهور یک قولی به آقای اسلامی داده بود که وی به عنوان وزیر معرفی شود اما معرفی نشد، شاید خواستند در دولت از ایشان استفاده کند و سازمان انرژی اتمی خالی بود و از ایشان استفاده کرده است.
میرزایی خاطرنشان کرد: حال باید دید چگونه می‌خواهند توجیه کنند، آقای صالحی دانشمند و صاحب نظر در این حوزه است و کار می‌شناسد اما جای او آقای اسلامی را گذاشته‌اند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر شاید نگاه دولت مدیریتی است یعنی حوزه‌های معاونت‌های پژوهشی و معاونت‌ها را از افراد متخصص بگذارند و دیگر نیازی نباشد که رئیس سازمان متخصص باشد بلکه فردی مدیر باشد.
این نماینده پیشین مجلس شورای ادامه داد: شاید تصمیم بر این است به جای این‌که فردی در رأس سازمان انرژی اتمی قرار گیرد که تحصیلات و سوابق مرتبط با مسائل اتمی داشته باشد، فردی باشد که مدیریت کند و هماهنگی منابع را انجام دهد.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا