آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

نماینده رودبار در مجلس؛ طرح‌های هادی مانع پیشرفت روستاهاست/ساخت و سازها متوقف شده است

طرح‌های هادیگودرزوند چگینی طرح‌های هادی را یکی از موانع توسعه و پیشرفت روستاها دانست و گفت: ساخت و ساز در بسیاری از روستاها متوقف شده در حالیکه بسیاری با پول زیاد و لابی‌گری مجوز ساخت می‌گیرند.

«مهرداد گودرزوند چگینی» ، طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده روستایی و مقابله با زمین‌خواری را طرحی ارزشمند اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروزه در حوزه‌های روستایی با آن مواجهیم بحث بازنگری در طرح‌های هادی روستاها است به طوری‌که اکثر روستاهای ما با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس عنوان کرد: شاید چندتا از مراکز استان‌های بزرگ به دلیل آنکه تعداد روستای بالایی ندارند، مشکلی در بحث طرح‌های هادی روستایی نداشته باشند اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که بدون تردید علت اصلی‌عدم توسعه و پیشرفت روستاهای ما نبود شرایط لازم آن است.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه طرح‌های هادی در برخی مناطق مانع توسعه و پیشرفت روستاها می‌شوند و مصداق‌های بارز این امر هم به خوبی قابل مشاهده است تصریح کرد: امروز اگر به هر روستایی مراجعه کنیم یکی از مشکلات اساسی آن‌ها در کنار آب و راه دسترسی، بحث بازنگری و اصلاح طرح‌های هادی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه ابراز داشت: فوریت این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که می‌توان بخشی از مشکلات روستائیان را با این ساماندهی انجام داد البته طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده روستایی و مقابله با زمین‌خواری وقتی وارد کمیسیون تخصصی مجلس می‌شود باید روی آن کار کارشناسی انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه اگر بتوانیم به روستاها در بخش طرح‌های هادی و ساخت و سازهایشان کمک کنیم روند بازگشت به روستاها یا همان مهاجرت معکوس تسریع می‌شود اذعان کرد: بازگشت به روستاها تبعات مثبت فراوانی دارد که استقلال کشور، کمک به کشاورزان، دامداران و باغداران از جمله آن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یک فرد روستایی در حال حاضر برای ساخت و ساز یک خانه کوچک باید چندین سال به دنبال اخذ پروانه ساخت و درگیر بروکراسی طولانی باشد افزود: حتی وضعیت به گونه‌ای است که روستاییان نمی‌توانند پروانه ساخت بگیرند یا برایشان حکم تخریب صادر می‌شود و یا باید پول زیادی را بپردازد تا بتواند مجوز بگیرد.

گودرزوند چگینی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی به ساخت و ساز در روستاها کمک می‌کند خاطرنشان کرد: هم‌اینک ساخت و ساز در بسیاری از روستاها متوقف شده در حالیکه بسیاری با پول زیاد و لابی‌گری مجوز ساخت می‌گیرند و فردی که ساکن همان روستاست جهت ساخت خانه برای خود و فرزندانشان مجبور به مهاجرت می‌شود زیرا توان پرداخت جریمه را ندارد و کسی هم با آن‌ها همراهی نمی‌کند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا