آخرین خبرهایادداشت

ژست های ناتمام فرماندار رشت!

تدبیرشرق/نقد آزاد حق رسانه هاست/ باید فضا را برای آزادی تفکر خبرنگاران فراهم کنیم/ در طول ۲۴ سال خدمتم حتی یکبار خبرنگاری را علی رغم انتشار نقد و خبر خلاف واقع مورد شکایت قرار نداده ام چرا که معتقدم جایگاه خبرنگار جایگاه آزادی اندیشه است/ همواره اجازه داده ام رسانه ها نقدها و گلایه هایشان را بیان کنند/ و…” اینها فقط بخش هایی از اظهارات علی فتح اللهی، فرماندار صادره از تالش برای شهرستان رشت در روز خبرنگار و در جمع خبرنگاران بود.

سوال اینجاست که او از کدام خبرنگاران حرف می زند؟ آیا در میان خبرنگاران تجلیل شده در روز خبرنگار توسط ایشان با پرداخت کارت هدیه صد تومنی ( در حالی که او تمام سال هیچ خبری از گرفتاری های معیشتی متعدد این خبرنگاران ندارد و قدمی برای رفع مشکلات آنها برنداشته است و نهایتا در این روز به صورت کاملا نمایشی با پرداخت حداقل مبلغ ممکن در صدد تجلیل از مقام آنهاست! ) حتی یک خبرنگار منتقد که او در توصیف رسالت خبری آنها و فضیلت نقدپذیری خود این چنین داد سخن می دهد، حضور داشت؟

خیر! علی فتح اللهی در اقدامی جالب توجه که موید میزان پایبندی اش به اظهارات خود بود! از هیچ یک از خبرنگاران پایگاه های خبری منتقد عملکرد خود دعوت نکرد.

از شاخص ترین پایگاه های خبری هستند که مدتهاست در خصوص عملکرد فتح اللهی انتقاداتی مطرح می کنند اما هیچ یک به جلسات متعددی که به مناسبت روز خبرنگار توسط فرمانداری رشت برگزار شد، دعوت نشدند.

نکته اینجاست که علاوه بر عملکرد نامطلوب یکساله این مقام مسئول شهرستان، عمده انتقادات مطرح شده توسط این رسانه ها به نحوه عملکرد فرماندار رشت در جریان انتخابات ۱۴۰۰ شهر رشت بود که به نظر می رسد، او به هیچ وجه توان پاسخگویی به سوالات و ابهامات فراوان انتخابات پر شائبه ی برگزار شده به مدیریت خود را ندارد و از این رو از مواجه شدن با خبرنگاران منتقد فراری است.

جالب اینکه با وجود ادعای فتح اللهی در این خصوص که در طول خدمت خود هیچگاه از خبرنگاری طرح شکایت نکرده است، شنیده ها از منبع آگاهی حکایت از آن دارد که او اتفاقا از خبرنگاری شکایت نموده اما برای خبرنگار مذکور قرار منع تعقیب صادر شده است.

به نظر میرسد؛ ژست و ادعای اعتقاد به آزادی بیان و انتقاد پذیری همانطور که پیشتر گفته شد، برای فرماندار رشت، هرچه باشد جذاب تر و کم هزینه تر از اجرای آنهاست.

مهتا صدری

/گیلان صدر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا