آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

نماینده ولی فقیه در گیلان: برخی مناطق استان گیلان همچنان مشکل آب آشامیدنی دارند/باید پیشگیری کرد تا گیلان خوزستانی دیگر نشود

آب آشامیدنیخطیب جمعه رشت با اشاره به مشکلات آبی استان گیلان گفت: مناطق گوناگون از ایران با مشکلات آب مواجه است باید پیشگیری کرد تا گیلان خوزستانی دیگر نشود.

به گزارش تدبیرشرق، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به سالروز ورود آزادگان به ایران در سال ۶۹ اظهار کرد: آزادگان ذخایر انقلاب هستند و همه ملت ایران مدیون صبر، استقامت و بصیرت این عزیزان هستند.

وی با گرامیداشت ماه حزن و ماتم ایام شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش ایشان گفت: امام حسین (ع) خون و جانش را در راه خدا داد تا بندگان خدا را از گمراهی و ذلالت نجات دهد اگر چه ایشان به میدان نبرد با یزید رفت اما مبارزه حقیقی ایشان با جهالت و گمراهی مردم بوده است.

امام جمعه رشت با اشاره به افرادی که در جبهه جهالت با ویژگی دنیاطلبی، کمک حال باطل شده و در برابر حجت خدا ایستادند، افزود: افراد جبهه باطل که در برابر امام حسین علیه السلام ایستاند، آخرت خود را به پایین‌ترین قیمت فروختند و دنبال تکبر و هواپرستی رفتند.

فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قدم‌های فراوانی در راه پیشرفت کشور برداشته و قابل مقایسه با یک قرن گذشته نیست، گفت: ایران امروز مایه امید برای اهالی مقاومت در دنیا بوده، هرچند می‌بایست موقعیت بالاتری در جبهه اقتصاد و فرهنگ داشتیم که عواملی مانع دستیابی به چنین جایگاهی شد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه رهبری بارها در جلسات خصوصی راهکارهای پیشرفت را مطرح می‌کردند تا به انجام برسد اما رهنمودها انجام نشد، افزود: رهبری در دوران دولت‌های مختلف به تفکیک با نقد از انقلاب‌گریزی، ولنگاری فرهنگی، شتابزدگی و اتکا به غرب، این عوامل را مانع پیشرفت کامل ایران می‌دانستند.

وی با بیان اینکه رهبری بارها توجه به جوانان و تکیه بر توان داخلی را تذکر می‌دادند که دولت به آن توجه کامل نکرد، تصریح کرد: دولت جدید باید به تذکرات و مبانی فکری رهبری توجه کند چرا که ایشان دلسوز مردم هستند، رهبری به دولت رئیسی مردمی بودن و مردمی ماندن را تاکید کرده‌اند.

امام جمعه رشت با اشاره به بصیرت و شناخت مردم از جایگاه رهبری که منجر به عزت ملت ایران و امید ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده، بیان کرد: انگلیس پیر دنبال محرومیت‌هایی برای ایران در قضیه کشتی که به ایران منتصب کرده بود که با سردی رفتار دنیا مواجه شده و این رفتار موزیانه بی‌نتیجه ماند.

فلاختی با اشاره به عکسی که از دو سفیر انگلیس و روسیه منتشر و با واکنش به موقع وزارت خارجه مواجه شد، افزود: انگلیس با رفتارهای موذیانه خود به ویژه در سالهای اخیر اهداف شوم خود را نشان داده و مردم از اهداف پلید آنان مطلع هستند.

وی با بیان اینکه سالهای سال با آمریکا قطع رابطه شد و مدعیان تعامل نیز نتیجه دلخواه خود را نگرفته و نبود ارتباط مستقیم نیز ضرری را متوجه ایران نکرده است، گفت: با توجه به رفتار انگلیس چه نیازی به سفارت انگلیس در ایران است، ما نیازی به آن‌ها نداریم و با تشر برای بسته شدن سفارتخانه آن‌ها می‌توان درس عبرتی به آن‌ها داده شود.

وی با بیان اینکه از کشور دوست‌مان روسیه نیز چنین رفتاری بعید بود که باید مستقیم از ملت ایران عذرخواهی کنند، تصریح کرد: یکی از موضوعات پیش روی مردم قطعی‌های برق است، تذکر میدهم از برق کارخانجات برنج‌کوبی مواظبت کنید تا آماده‌سازی برنج آنان عقب نیفتد چرا که عقب افتادن محصول کشاورز منجر به واردات برنج و ضرر کشاورز می‌شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به مشکلات آبی استان گیلان گفت: مناطق گوناگون از ایران با مشکلات آب مواجه است باید پیشگیری کرد تا گیلان خوزستانی دیگر نشود لذا تاکید می‌کنم تا مسئولین مربوط به آب استان گیلان لازم را تمهیدات لازم را بیندیشند و تا تشکیل کابینه جدید وظایف خود را با جدیت انجام دهند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا