آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

بخشودگی بخشی از اجاره بهای املاک تحت تملک شهرداری رشت

املاک تحت تملکدر جلسه شورای شهر رشت به بخشودگی بخشی از اجاره بهای املاک تحت تملک شهرداری رشت به واسطه کاهش مشکلات اقتصادی به شهروندان در ایام کرونایی تاکید شد.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در سومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در راستای تحقق یکی از وعده‌های شورای ششم رشت مبنی بر شفاف‌سازی، جلسه امروز صحن شورا به صورت آنلاین پخش می‌شود و تمامی شهروندان می‌توانند از این طریق از مضمون دستورات و اقدامات و نطق اعضای شورا مطلع شوند.

تسریع در اجرای واکسناسیون پرسنل شهرداری رشت
محمد حسین واثق کارگرنیا با تسلیت به مناسبت درگذشت یکی از پرسنل شهرداری رشت به واسطه ابتلا به ویروس کرونا افزود: امیدواریم شهرداری رشت با انجام هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اجرای واکسناسیون پرسنل شهرداری رشت تسریع ببخشد.

وی به تشدید مشکلات اقتصادی به واسطه شیوع کرونا در رشت اشاره کرد و گفت: بسیاری از صنوف به واسطه این ویروس منحوس با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند و از شهردار رشت انتظار داریم با توجه به اینکه برخی از اماکن متعلق به شهرداری رشت تحت الاجاره برخی از شهروندان قرار دارد، از این بابت همکاری‌های لازم به منظور بخشودگی بخشی از اجاره بها در این روزهای کرونایی با هدف کاهش بار مشکلات اقتصادی را داشته باشند.

موافقت اعضای شورا با تشکیل کمیسیون تخصصی توسعه پایدار
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به اعلام وصول طرحی تحت عنوان تشکیل کمیسیون تخصصی توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: این طرح با امضای یازده عضو شورای رشت به صحن جلسه امروز ارسال شده است و برای تصویب این طرح را به رای می‌گذاریم.

با موافقت اعضای شورای شهر رشت، طرح تشکیل کمیسیون تخصصی توسعه پایدار در رشت به تصویب رسید.

عضویت پنج عضو شورا در کمیسیون ماده صد شهرداری رشت
کارگرنیا با اشاره به تمایل برخی از اعضای شورای شهر رشت مبنی بر عضویت در کمیسیون ماده صد شهرداری رشت بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از همکاران شورا تمایل دارند تا در این کمیسیون عضویت داشته باشند بنده قصد دارم به منظور جلوگیری از بروز هر گونه دلخوری، حق انتخاب را بر عهده همکاران شورایی‌ام بگذارم و هر کدام از اعضای شورا که تمایل به عضویت در این کمیسیون دارند می‌توانند اعلام نظر کنند و در نهایت نیز این موضوع به رای گذاشته شود.

پس از صحبت‌های رئیس شورا مبنی بر اعلام نظر اعضای شورا پیرامون عضویت در کمیسیون ماده صد شهرداری رشت، مسعود عباس نژاد، مهدی نوری هریس، سید امیر حسین علوی، هادی رمضانی، علیرضا تاج شهرستانی، مجید عزیزی، رضا عاشری، نادر حسینی اعلام تمایل کردند که در نهایت و با رای اعضای شورا رضا عاشری، مسعود عباس نژاد، علیرضا تاج شهرستانی، هادی رمضانی، مهدی نوری هریس به عنوان اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری رشت در سال نخست فعالیت شورای ششم انتخاب شدند.

یک بام و دو هوا در مشکلات مربوط به زمین‌های نسقی رشت
عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به دغدغه‌های پیرامون تعیین تکلیف وضعیت زمین‌های نسقی در رشت اظهار کرد: باید ساخت و سازها بر اساس نظم و نظامی مشخص انجام شود و متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از ساخت و سازها بدون حساب و کتاب انجام می‌شود.

هادی رمضانی با بیان اینکه شاهد یک بام و دو هوا در اجرای برخی از دستورات هستیم، افزود: مشکل زمینهای نسقی در برخی از شهرها برطرف شده است اما متاسفانه در رشت این مشکل همچنان باقی است.

وی به در نظر گرفتن تخفیف پرداخت عوارض ساخت و ساز برای شهروندان طی یک مدت زمانی مشخص اشاره کرد و گفت: به واسطه شیوع کرونا و مشکلاتی که متعاقب آن رقم خورده است تعدادی از افراد تقاضای تمدید این مهلت به منظور برخورداری از بخشودگی عوارض را دارند.

رمضانی با اشاره به وضعیت نامطلوب پل‌های عابر پیاده بیان کرد: شرکت سازنده این پل‌ها بر اساس قرار داد، قرار بود در کنار پل‌های عابر پیاده نسبت به احداث بالابر اقدام کند اما این تعهد در برخی از موارد انجام نشده و یا دائما با خرابی بالا بر مواجه هستیم و انتظار داریم این مشکل نیز هر چه سریعتر برطرف شود.

ضابطه‌مند کردن ساخت و سازهای نسقی در رشت 
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: بسیاری از هیئت‌های عزاداری در سطح رشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول اجرای برنامه‌های سوگواری سرور و سالار شهیدان هستند و انتظار داریم با این هیئت‌های همکاری‌های لازم انجام شود.

نادر حسینی به انجام برخی از کنده کاری‌ها درسطح شهر رشت توسط اداره آب و فاضلاب رشت به منظور اجرای برخی از پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از این کنده کاری‌ها مدتهاست به حال خودش رها شده است و امیدواریم این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای نسقی در سطح رشت باید ساماندهی و ضابطه‌مند شود، افزود: در دوره گذشته شورا شیوه نامه‌ای به منظور ضابطه‌مند کردن ساخت و سازهای نسقی در رشت به تصویب رسید و انتظار داریم با اجرایی شدن این مهم هر چه سریعتر شاهد برطرف شدن مشکلات پیرامون این موضوع باشیم.

در این جلسه با پیشنهاد رئیس شورا و موافقت اعضای شورای شهر رشت نمایندگان شورا در کمیسیون‌های شهرداری رشت انتخاب شدند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا