آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

فرماندار بندرانزلی خبرداد: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با مسئولیت فرمانده سپاه و نظارت مستقیم و مستمر شبکه بهداشت و درمان شهرستان

بیمارستان صحراییسید اسماعیل میرغضنفری فرماندار بندرانزلی در جلسه فوق حاد کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری بندرانزلی برگزار شد، با اشاره به اینکه این روزها کادر درمان کار جهادی انجام می‌دهند، اظهار کرد: از این که باید فضا و بستر جدیدی در سطح شهرستان برای بیماران کرونایی ایجاد کنیم شکی نیست که این مسئله باید با اتکا به امکانات و توانمندی‌های شهرستان صورت گیرد.

فرماندار بندرانزلی از انجام اقدامات لازم برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با مسئولیت فرمانده سپاه و نظارت مستقیم و مستمر شبکه بهداشت و درمان شهرستان می‌باشد.

سید اسماعیل میرغضنفری در جلسه فوق حاد کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری بندرانزلی برگزار شد، با اشاره به اینکه این روزها کادر درمان کار جهادی انجام می‌دهند، اظهار کرد: از این که باید فضا و بستر جدیدی در سطح شهرستان برای بیماران کرونایی ایجاد کنیم شکی نیست که این مسئله باید با اتکا به امکانات و توانمندی‌های شهرستان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه انزلی به لحاظ امکاناتی جزو شهرستان‌های برخوردار است، افزود: در این شهرستان مجموعه‌هایی از جمله نیروی دریایی، دریابانی، ادارات کل، منطقه آزاد و حضور خیرین را داریم که اینها می‌توانند کمک کار ما در راه‌اندازی بیمارستان صحرایی باشند.

فرماندار بندرانزلی تصریح کرد: از منطقه آزاد انتظار داریم درخصوص پشتیبانی بیمارستان صحرایی به ویژه از قبیل امکاناتی مانند پتو، تخت، چادر حمایت کند تا بتوانیم طی چند روز آینده بیمارستان صحرایی راه اندازی را کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم پیک‌های بعدی چه شرایطی دارد و با تصمیم آنی برای شرایط کنونی و یک تصمیم میان‌مدت برای ماه‌های آتی باید آماده باشیم، افزود: مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان همچنین بیمارستان بندرانزلی در صورت نیاز می‌توانند از ظرفیت نیروهای بازنشسته بهره بگیرند.

میرغضنفری، با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم منتظر باشیم تا وضعیت به گونه‌ای شود که در حالت دستپاچگی، استرس و اضطرار فضای جدیدی ایجاد کنیم، گفت: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با مسئولیت فرمانده سپاه و نظارت مستقیم و مستمر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشد زیرا فضایی که می‌خواهیم تبدیل به بیمارستان صحرایی کنیم باید شرایط دریافت بیمار و ارائه خدمات و امکانات لجستیک را داشته باشد.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید برای کمک به این منظور پای کار باشند، تصریح کرد: مجموعه نیروی دریایی، آموزش و پرورش، هلال احمر و شهرداری و سایر ادارات نیز می‌توانند در این زمینه کمک کار باشند.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه ستاد ملی کرونا بحثی به نام بستن ورودی شهرها را به صورت رسمی ابلاغ نکرده، تاکید کرد: اما با حضور دوستان چند روزی این کار در مبادی ورودی شهرستان صورت گرفت ولی این اقدامات تاثیر و خروجی خوبی نداشته ضمن اینکه تجربیات یک ساله نشان داده بیش از آنکه مسافران بخواهند آسیب برسانند خود ما به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجبات ابتلای خود و اطرافیانمان را فراهم می‌کنیم.

میرغضنفری با بیان اینکه طبق آمار متاسفانه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد درگیری داریم، گفت: شاید بخشی از جامعه علامت خاصی نداشته باشند ولی این دلیل نمی‌شود که بخواهیم در رعایت پروتکل‌ها تنبلی کنیم.

وی با انتقاد از عدم استفاده از ماسک به‌ویژه در بین قشر جوان، تاکید کرد: در این شرایط جوانان بیشتر درگیر هستند و کمتر مراعات می‌کنند. تجمع در جلوی بستنی فروشی‌ها و قهوه‌خانه‌ها را شاهد هستیم و این به لحاظ فرهنگی بسیار بد است که دائم نیروی انتظامی با قوه قهریه بخواهد برخورد بکند.

میرغضنفری با تاکید بر اینکه از امروز همه قهوه‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و تالارها تعطیل هستند، افزود: می‌دانیم که فعالان این اصناف در مضیقه قرار می‌گیرند ولی سلامت مردم در اولویت قرار دارد. بازار باید این سختی را به جان بپذیرد تا از این وضعیت عبور کنیم.

فرماندار بندر انزلی تاکید کرد: باید واحدهای متخلف بدون در نظر گرفتن تعداد پلمب شود زیرا هیچ توجیهی ندارد که قهوه‌خانه‌ای باز باشد ولی خروجی آن گسترش کرونا در جامعه باشد.

وی در پایان ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: هیئت‌های عزاداری اگر بتوانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند برگزار شود که قطعا در این شرایط نمی‌توانیم رعایت کنیم و درخواست دارم امام جمعه انزلی از طریق تریبون نماز جمعه و فضای مجازی این مسئله را به عزاداران تذکر دهد.

/اعتماد

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا