آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

وزیر جنگ اسرائیل: باید برای «پاسخ به ایران»، اقدام فوری انجام شود

اسرائیلبنی گانتس»، وزیر جنگ اسرائیل عصر امروز (دوشنبه) طی سخنانی در پارلمان این رژیم (کنست)، حمله اخیر به نفتکش «مرسر استریت» در سواحل کشور عمان را یک تحول خطرناک برشمرد و درخواست کرد که برای «پاسخ به ایران»، اقدام فوری انجام شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، حمله اخیر به یک نفتکش تحت مدیریت این رژیم در سواحل عمان را خطرناک خوانده و خواهان اقدام فوری علیه ایران شد.

به گزارش تدبیرشرق،به نقل از بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصر امروز (دوشنبه) طی سخنانی در پارلمان این رژیم (کنست)، حمله اخیر به نفتکش «مرسر استریت» در سواحل کشور عمان را یک تحول خطرناک برشمرد و درخواست کرد که برای «پاسخ به ایران»، اقدام فوری انجام شود.

کانال سراسری تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) در این باره از گانتس نقل کرد: حمله ایران که باعث کشته شدن دو غیر نظامی شد، یک تشدید خطرناک می باشد و ما باید هم اکنون علیه ایران اقدام کنیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: اسرائیل برای محافظت از شهروندان خود در برابر هر آن که برای حمله به ما تلاش می کند، ابزارهای زیادی دارد.

گانتس در بخش دیگری از سخنان خود همچنین ادعا کرد که ایران در دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیس»، خطرناک تر از زمان کنونی خواهد بود.

یادآور می شود که بنا بر اعلام شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتایم» که متعلق به یک میلیاردر صهیونیست به نام «ایال عوفر» بوده و مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد، یک کشتی ژاپنی حامل پرچم لیبریا به نام «مرسر استریت» که تحت مدیریت این شرکت می باشد، پنج شنبه هفته گذشته هنگامی که بدون بار از مبدا بندر «دارالسلام» در تانزانیا به مقصد بندر «الفجیره» در امارات در حال حرکت بوده، در نزدیکی سواحل عمان هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه آن نیز، دو تن از خدمه کشتی شامل یک شهروند رومانی و یک شهروند بریتانیا کشته شدند.

به دنبال آن نیز، مقامات رژیم صهیونیستی، آمریکا و بریتانیا ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به کشتی مذکور در دریای عرب در شمال اقیانوس هند، از رایزنی با شرکا و هم پیمانان خود در رابطه با این حمله خبر داده و مدعی شدند که بدان پاسخ مناسب خواهند داد.

در واکنش به این ادعاها نیز، «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه های تحریک آمیز و به صورت هماهنگ طراحی شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویاً محکوم می کند.

خطیب زاده در ادامه پیام توییتری خود افزود: آنها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی پایه و اساس به ایران اتهام زنی می کنند؛ هر گونه ماجراجویی ضد ایرانی، پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا