آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

یک نماینده مجلس: طرح صیانت از فضای مجازی واقع‌گرایانه نیست

صیانت از فضای مجازینماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا برخی از مردم به سمت کسب و کار‌های مجازی روی آوردند و طرح صیانت از فضای مجازی واقع گرایانه نبوده و جوابگوی تمامی نیاز‌ها نیست. وی ادامه داد: هر گونه محدودیت در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کاربران فضای مجازی را به سمت فعالیت‌های غیرقانونی سوق خواهد داد.

غلامرضا مرحبا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروزه فضای مجازی نقش و کارکرد ویژه ای در خانواده ها و جوامع پیدا کرده و با توجه به نفوذپذیری بالای خود در جابجایی عناصر فرهنگی و اقتصادی هم تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: گستردگی فعالیت در فضای مجازی ضریب شکل گیری جرائم و تخلفات را در سال های گذشته بالا برده است که تصویب قانون جامعی برای مدیریت فضای مجازی ضرورت پیدا کرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مخالف این طرح در سامانه مجلس نام نویسی کردم و تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی جزئیات طرح تصویب شده است و هیچ بند و تبصره ای در قالب این طرح هنوز تایید و یا رد نشده است.

وی ادامه داد: هر گونه محدودیت در استفاده از شبکه های اجتماعی، کاربران فضای مجازی را به سمت فعالیت های غیرقانونی سوق خواهد داد و از هم وطنان انتظار داریم با افزایش سواد رسانه ای از هرگونه هجمه و تخریب بپرهیزند.

مرحبا افزود: مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب قوانینی برای محافظت از حقوق خریداران کسب و کارهای آنلاین هم است تا در صورت بروز هرگونه تخلف از سوی فروشندگان اینترنتی، مورد حمایت قانونی قرار بگیرند.

طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» ابتدا در هفت تیر سال جاری به مجلس ارائه، اما به دلیل مخالفت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و مردم و کاربران فضای مجازی، از دستور کار مجلس خارج شد.

طرح “صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی” در شش فصل و ۳۷ ماده تنظیم شده است.

از نگاه نمایندگان مخالف، هدف این طرح اعمال محدودیت است نه مدیریت اما در مقابل نمایندگان موافق، هدف آن را ساماندهی فضای مجازی مطرح کرده‌اند.

طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی»، دوباره در دستور جلسه این هفته مجلس قرار گرفت.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا