آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

بایدن روسیه را رسما تهدید به جنگ کرد

بایدنرئیس جمهور آمریکا: تصور می‌کنم اگر ما در نهایت وارد یک جنگ واقعی با یک کشور بزرگ و مهم شدیم، این مساله در نتیجه حملات سایبری به کشورمان خواهد بود.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از اقتصادبرتر؛ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه هشدار داد٬ حمله سایبری بزرگ به ایالات متحده می‌تواند باعث ورود این کشور به یک جنگ واقعی شود.

به گزارش رویترز، این اظهارات جو بایدن نشانه ارزیابی ایالات متحده از افزایش تهدیدات روسیه و چین برای این کشور است.

رئیس جمهوری آمریکا هنگام بازدید از اداره اطلاعات ملی گفت، من فکر می‌کنم اگر درگیر یک جنگ- یک جنگ واقعی با یک قدرت بزرگ- بشویم، به احتمال زیاد دلیلش حملات سایبری خواهد بود که به طور تصاعدی امکان و توانایی (چنین حملاتی) در حال افزایش است.

آمریکا اخیرا هدف حملات سایبری و«باج افزارها» بوده است. جو بایدن، در ۱۹ تیرماه سال جاری در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به او هشدار داده بود که اگر مسکو با عاملان حملات سایبری باج افزارها مستقر در روسیه برخورد نکند، واشینگتن آماده اقدام در این‌باره است.

شرکت امنیت سایبری «هانترس لبز» اواسط تیرماه اعلام کرد که صدها شرکت آمریکایی هدف حمله یک «باج افزار» قرار گرفتند.

شرکت امنیت سایبری «هانترس لبز» گفته بود که در این حمله نرم افزار «وی اس ای» شرکت کاسیا (Kaseya) که خدمات فناوری اطلاعات و امنیت به کسب و کارهای کوچک و متوسط ارائه می‌کند، هدف حمله قرار گرفت.

دو ماه پیش نیز یک گروه هکر – که احتمال می‌رود در روسیه مستقر باشند – به شبکه کامپیوتری شرکت «کلونیال» که بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکاست حمله کرد. تحت تاثیر این حمله که با استفاده از باج افزار صورت گرفت انتقال بنزین و گازوئیل در بخش‌های گسترده‌ای از مناطق شرقی آمریکا مختل شد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا