آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

برگزاری آئین افتتاح استودیوهای رادیویی،تلویزیونی و واحد سیار HD صدا و سیمای مرکز گیلان همزمان با دهه امامت و ولایت

استودیوهای رادیوییآئین افتتاح استودیوهای رادیویی، تلویزیونی و واحد سیار HD صدا و سیمای مرکز گیلان با حضور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، استاندار،نمایندگان ،فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران رسانه ملی و استانی در مرکز گیلان برگزار شد .

دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این آئیین ضمن عرض تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت با اشاره به پروژه های افتتاحیه گفت: این پروژه ها در هم در بخش زیرساختی و هم در بخش فنی در طراز جهانی بوده و نمونه این فناوریها در کشورهایی همچون ژاپن و سوئیس به چشم می خورد و گیلان در زمینه توسعه چنین فناوری پیشقراول است.وی با بیان اینکه امروز دو پروژه بزرگ فرهنگی: سریال حضرت سلمان(ع)، و سریال حضرت موسی(ع) راه اندازی شده و در طراز کشوری در سطحی بالا قرار دارند افزود: جای یک سریال برای نمایش زندگی خانواده ایرانی با چالشهای کمتر را خالی دیدیم و از این رو به دلیل زیباییهای اقلیم گیلان،لباس زیبای این خطه، غذاهای متنوع آن و فرهنگ غنی استان تصمیم به تولید سریالی 300 قسمتی با عنوان «مادر ایران » گرفته شد که در چند فصل تهیه می شود و فیلمنامه فصل اول کار در 65 قسمت آماده می باشد. رئیس رسانه استانی ادمه داد: حسن پور نویسندگی این کار را بر عهده دارد و بر این فیلمنامه بر هویت،تمدن و فرهنگ غنی ایرانی که بسیار تاثیر گذار است متمرکز شده است.دکتر علی عسکری با تاکید براینکه تاکنون در خصوص کرونا سریالی تهیه نشده اظهار داشت: اولین سریال با موضوع «کرونا » نیز با عنوان «ابر می بارد» در گیلان افتتاح خواهد شد و تلاش جهادگران عرصه سلامت را به تصویر خواهد کشید .
وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از کرونا، تحریمها و خشکسالی که حفره های فقر را ایجاد کرده عید سعید عدیر را فرصتی مغتنم برای ایجاد فضایی شاد و پر کردن این حفره یافتیم و امسال ویژه برنامه ای در رادیو و تلویزیون در سططح ملی و استانی با موضوع غدیر خواهیم داشت تا با مشرب علوی به افراد ضعیف جامعه یاری رسانیم.
رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر شعار امسال با عنوان «سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» گفت: اگر توانستیم علیرغم تحریمها دوام بیاوریم وجود تولید داخلی بوده است ،از این رو بر همه تکلیف است که از تولید کنندگان حمایت کرده و موانع پیش روی آنها را رفع نمایند و صدا و سیمای مرکز گیلان می تواند در این راستا پایلوت باشد و با اجرای فرامین رهبری با حمایت از تولیدکنندگان در عرصه تولید و مانع زدایی تاثیر گذار باشد.
دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این آئین ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی و مدیرکل رسانه استانی و مسوولین پر تلاش استان ضمن رضایتمندی از صدا و سیمای مرکز گیلان بر ترویج فرهنگ اصیل گیلان و استمرار تولید آثار فاخر با این محوریت و نیز ترویج فرهنگ منطقه ای ،فرهنگ ملی و غنی ایرانی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این مسیر تولید سریالها به ویژه در استان سر سبز گیلان ادامه یابد.

دکتر زارع استاندار گیلان با بیان اینکه صدا و سیما در راستای توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان می تواند نقش بسزایی داشته باشد گفت: رسانه ملی به ویژه در شرایط جنگ اقتصادی و مقابل هجمه های و امپراطوریهای رسانه ای توانسته به خوبی حافظ منافع ملت ایران باشد و به ویژه در 17 ماه اخیر در سختیهاو دشواریهای ملت ایران بالاخص در شیوع ویروس کرونا رسانه ملی رسانه ملی به ویژه رسانه استانی یاری رسان کادر بهداشت و آموزش کشور بودند. وی ضمن تقدیر از تلاشهای ارزنده مجموعه صدا و سیمای مرکز گیلان ابراز امیدواری کرد که پروژه های افتتاح شده راهگشا باشد و برای ارتقای سطح کیفیت تولید و پخش موجب رضایت مردم فهیم استان را فراهم آورد.
حجت الاسلام صفری رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان پیشرفت قابل توجه رسانه ملی پس از انقلاب گفت: گیلان نخبگان فراوانی دارد و با وجود ذهنهای طراح، خلاق، ایده های خوب و روحیات با طهارت این انتظار می رود که از هنرمندان گیلانی در عرصه ملی بیشتر بهره گیری شود. وی ضمن ابراز خورسندی از رسانه استانی افزود : در حوزه نرم افزاری باید تلاش شود فرهنگ و طبیعت گیلان که پیشقراولان عرصه علم و فناوری هستند در سطح ملی و بین المللی معرفی شوند.
دکتر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در این مراسم تقدیر از حضور رئیس رسانه ملی و معاون رئیس جمهور رسانه استانی را بازوی توانمند توسعه در استانو زبان گویای مردم و آیینه خدمات نظام اسلامی و دولت جهوری اسلامی در استان خواند و گفت: گیلان حائز توانمندیهای مختلفی در بخشهای اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی است و به عنوان یک رسانه انقلابی تلاش می کند داشته های فرهنگی گیلان را حفظ و ترویج نماید . مدیرکل رسانه استانی گزارشی از افتخارات کسب شده در گیلان و جایگاه صدا و سیمای مرکز گیلان در سطح کشور داد و با اشاره به اجرای فرامین رئیس رسانه ملی افزود : مباحث شبکه محوری، مناسک سازی، بهره گیری از نخبگان حوزوی و دانشگاهی ، سند توسعه استانها ، تاکید بر شعار سال ،یکپارچه سازی نرم افزاری،سخت افزاری و مغز افزاری همواره در دستور کار رسانه استانی قرار دارد. وی اظهار داشت: دو پروژه تولیدی در دست افتتاح امروز مایه افتخار استان است که اولین پروژه سریال 300 قسمتی «مادر ایران» است که فصل اول آن در 65 قسمت به تهیه کنندگی آقای کریمی و کارگردانی آقای تبریزی با حمایت دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و پرداخت 10 میلیارد از هزینه ساخت سریال توسط ایشان و تقبل مابقی هزینه های تولید آن توسط دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی افتتاح خواهد شد. سریال دوم نیز با عنوان «ابر می بارد » در 18 قسمت با موضوع تجلیل از شهدای سلامت و کادر درمان برای ثبت در تاریخ برای نخستین بار افتتاح خواهد شد. وی با اشاره به پروژه های فنی و طرح HDسازی تصریح کرد: مردم گیلان با اجرای این طرح به 21 شبکه دسترسی دارند . سیگنال رسانی زمینی، بسته های پوشش دیجیتال، پوشش 5 درصدی 4K ، راه اندازی استودیوها با پخش اتوماسیون تصویر با قابلیت HD ،انتقال کل تجهیزات فنی به ساختمان ولایت، اجرای پیاده رو و روشنایی بلوک Bساختمان جدید،طراحی و اجرای دکور جدید خبرو سنکرون سازی رادیو ایران از جمله پروژه های فنی اجرا شده در صدا و سیمای مرکز گیلان است.
در پایان این مراسم از سریال 300 قسمتی «مادر ایران» و سریال «ابر می بارد» رونمایی شد.

استودیوهای رادیویی

استودیوهای رادیویی

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا