آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

دلخوش اباتری تأکید کرد: مجلس و قوه قضائیه باید موضوع مهریه را در اسرع وقت تعیین تکلیف کنند

مهریهسخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اطاله دادرسی را بیماری مزمن دستگاه قضا دانست و گفت: مجلس و قوه قضائیه باید وضعیت طرح، لوایح و قوانین بر زمین مانده و مهمی مانند مهریه را در اسرع وقت تعیین تکلیف کنند.

به گزارش تدبیرشرق, به  نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری، انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت و افزود: کاهش اطاله دادرسی یکی از مهمترین مطالبات و خواسته‌های مردم از قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی نقش موثری در افزایش پرونده‌های قضایی دارد، گفت: اطاله دادرسی یکی از مشکلات کهنه و بیماری مزمن دستگاه قضا بوده و نیاز است که قوه قضائیه تدابیر مناسبی را برای کاهش آن اتخاذ کند البته کاهش پرونده‌های ورودی مستلزم همکاری و تعامل سه قوه است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس و قوه قضائیه باید وضعیت طرح، لوایح و قوانین بر زمین مانده را تعیین تکلیف کنند، گفت: به عنوان مثال حل مشکلات مهریه از جمله مطالبات جدی مردم است در این رابطه پرونده‌های زیادی در محاکم قضایی در دست بررسی بوده و به دغدغه جدی خانواده‌ها تبدیل شده و نیاز است حل دائم و ریشه‌ای آن در دستور کار مجلس و قوه قضائیه قرار گیرد.

دلخوش با تاکید بر اینکه جذب افراد و قضات توانمند و متخصص در محاکم از جمله مطالبات جدی مردم است و کاهش اطاله دادرسی را در پی دارد، افزود: با بکارگیری قضات متخصص رسیدگی به پرونده‌ها با دقت و سرعت بیشتری انجام و تعداد پرونده‌ها و کاهش و از سویی باعث رضایتمندی و تامین حقوق مردم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی شوراهای حل اختلاف، گفت: تولید در کشور نیازمند حمایت جدی دستگاه قضا و از مطالبات جدی مردم است البته بخش‌هایی از موارد مطرح شده و مطالبات مردم در حوزه قضائی و حقوقی را کمیسیون قضایی و بخش عمده آن‌ها را هم قوه قضائیه پیگیری و تعیین تکلیف کند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا