آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

سد لاستیکی ملاهادی آستارا پس از ۶ سال هنوز قابل بهره‌برداری نیست

سد لاستیکیامام‌جمعه آستارا با بیان اینکه زیبنده گیلان و آستارا نیست که در این فصل از سال دچار کمبود آب شود، گفت: قرار بود سد لاستیکی ملاهادی در مدت زمان یک سال آماده بهره‌برداری شود، اما اکنون وارد ششمین سال خود شده و کسی پی‌گیر این موضوع نیست.

به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نماز اول وقت را از اهمیت بالایی دانست و اظهار کرد: تلاش کنیم تا تکالیف دینی خود را به موقع انجام دهیم و اولیت نخست همه کارهای ما اقامه اول وقت فریضه واجه نماز باشد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به شهادت چهارمین شهید محراب در سال ۱۳۶۱ به دست منافقین گفت: شهدای محراب سند حقانیت نظام و سند اثرگذاری نمازهای جمعه هستند که به دلیل ترس دشمن از سخنان تأثیرگذار آن‌ها در سنگر بصیرافزایی به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایت‌کار به هواپیمای مسافری ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۳ بیان کرد: به واسطه این جنایت بسیاری از مردان، زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع به شهادت رسیدند که این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت‌عنوان روز افشای حقوق بشر نام‌گذاری شده است.

وی حقوق بشر آمریکایی را برابر با کشتار انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع در اقصی نقاط جهان ازجمله سوریه، عراق، یمن و افغانستان دانست و تصریح کرد: خوی آمریکای جنایت‌کار به کشتار زنان، کودکان و مردان بی‌دفاع و بی‌گناه عادت کرده است و در هر کجای دنیا جنایتی صورت می‌گیرد پای ثابت آن آمریکایی‌ها هستند.

حافظ‌نیا ضمن‌گرامی‌داشت روز قلم و تبریک این روز به خبرنگاران و نویسندگان افزود: قلم مقدس بوده و باید در راه حقانیت به کار گرفته شود؛ متأسفانه در عصر تکنولوژی همه به واسطه فضای مجازی نویسنده شده‌اند و باید مراقب مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌کنند باشند؛ چراکه قلم می‌تواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به تزریق غرورآفرین واکسن کووید ۱۹ توسط مقام معظم رهبری در رسانه ملی تصریح کرد: پای‌بندی به نوبت، حمایت از نخبگان داخلی و استفاده از تولید ملی ازجمله اهداف تزریق واسکن کرونا توسط مقام معظم رهبری بود و بلافاصله پس از تزویق واکسن، آمریکا تحریم واکسن کووید ۱۹ را برداشت.

امام‌جمعه آستارا نبود محل ذخیره مناسب آب را ازجمله مشکلات کم‌آبی در شهر و روستاهای این شهرستان دانست و بیان کرد: زیبنده استان گیلان و شهرستان آستارا نیست که در این فصل از سال دچار کمبود آب شود و در روستاهای این شهرستان فریاد هل عطش بلند شود.

وی ضمن‌انتقاد از پیشرفت ضعیت احداث سد لاستیکی روی رودخانه ملاهادی خانه‌های آسیاب تصریح کرد: قرار بود سد لاستیکی ملاهادی در مدت زمان یک سال آماده بهره‌برداری شود، اما اکنون وارد ششمین سال خود شده و کسی پی‌گیر این موضوع نیست؛ متأسفانه  یک‌عده از مدیران ارشد شهرستان فقط رأی گرفتن و دنبال مسئولیت بودن را بلد هستند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا