آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

تسهیلات اشتغال زایی نهادهای حمایتی شهرستان شفت دوبرابر شد مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان از دو برابر شدن تسهیلات اشتغالزایی نهادهای حمایتی در شهرستان شفت خبر داد.

نهادهای حمایتیدکتر یونس رنجکش در جلسه ستاد هماهنگی توسعه شهرستان شفت افزود : این افزایش تسهیلات با هدف کمک به توسعه اشتغال و توانمند سازی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و رفع محرومیت در این شهرستان بر اساس برنامه های ستاد ویژه شهرستان کمتر توسعه یافته شفت می باشد.

وی اضافه کرد : این اعتبار اشتغال زایی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور برای کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی اختصاص یافته است. به گفته دبیر ستاد محرومیت زدایی شهرستان شفت، این نهادهای حمایتی در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان پرداخت کرده اند که این رقم امسال به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. این مسئول یادآور شد: با توجه به همکارهای بانک های عامل با این نهادهای حمایتی و پیگیری های ستاد میزان جذب اعتبارات در سال گذشته خوب بوده است که انتظار است امسال هم با شرایط بهتر این تسهیلات پرداخت شود.
رنجکش ادامه داد : توانمند سازی مدد جویان و ایجاد اشتغال پایدار و کاهش وابستگی افراد به نهادهای حمایتی از اهداف و اولویت های پرداخت این تسهیلات است .
وی اظهار داشت : این تسهیلات به دو صورت خویش فرمایی و کارفرمایی با بهره ۴درصد پرداخت می شود و علاوه بر آن کارفرمایانی که افراد مدد جوی این نهادها را جذب نمایند به ازای هر نفر ۵۰میلیون تومان تسهیلات با تخفیفات مربوط به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارفرمایی اختصاص می یابد.
مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری گیلان همچنین از پرداخت مبلغ بیش از ۲۱میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی طی سال های ۹۷تا ۹۹ پرداخت شده است.
به گفته وی، برای حمایت از کسب و کارهای اسیب دیده از کرونا نیز تاکنون به متقاضیان شهرستان شفت حدود چهار میلیارد تومان پرداخت شده است.
رنجکش به برنامه های احیای ۱۶۹ واحد راکد و ۸واحد تملک شده توسط بانک ها در شهرستان شفت در سال جاری اشاره و خواستار اقدام مناسب دستگاههای اجرایی با محوریت فرمانداری در این زمینه شد.
رنجکش همچنین افزود : در سال ۱۴۰۰ از محل تسهیلات پرداختی به واحدهای اقتصادی در زمینه های کشاورزی ، صنعت و خدمات بیش از ۶۸۰تعهد شغلی باید انجام و ایجاد شود.
وی پیگیری پروژه های عمرانی و اولویت بخشیدن به برنامه های توسعه ای شهرستان کمتر توسعه یافته شفت را از مهمترین اولویت ها عنوان و خواستار پیگیری جدی فرمانداری و دستگاههای اجرایی در این زمینه شد.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا