آخرین خبرهااسلایدرحوادثخبر داغ

ماجرای معافیت سربازی و قتل رئیس نظام وظیفه لاهیجان

امیدچایی پزجوان ۲۸ ساله‌ای که پرونده معافیت سربازی اش رد شد، با شش ضربه چاقو رئیس نظام وظیفه  لاهیجان را به قتل رساند. ضارب گفته که در حالت غیر عادی مرتکب این قتل شده است، اما پلیس می‌گوید که فعلا این موضوع در حد ادعا است و غیر عادی بودن قاتل حین ارتکاب قتل را بررسی می‌کند.

ماجرا از این قرار است که یک مراجعان نظام وظیفه لاهیجان، چندین بار پرونده معافیت سربازی خود را ارائه می‌کند. اما در نهایت نتیجه همانی نمیشود که جوان ۲۸ ساله لاهیجان می‌خواهد. او آخرین بار به کمیسیون شهرستان مراجعه می‌کند، اما دوباره به او اعلام می‌شود که از رزم معاف شده و کمیسیون رای به معافیت دائم او نداده است.

در نتیجه جوان ۲۸ ساله لاهیجانی که از نتیجه کمیسیون خشمگین است، در اقدامی برنامه ریزی شده، چاقویی در لباس خود پنهان می‌کند و وارد حوزه نظام وظیفه می‌شود.

جوان عصبانی، پس از ورود به ساختمان، فریادزنان به سمت اتاق مسئول حوزه نظام وظیفه وظیفه حرکت می‌کند و در اقدامی ناگهانی با چاقو به سوی ستوان‌یکم امید چائی‌پز حمله می‌برد.

ضارب پس از واردآوردن شش ضربه چاقو، توسط همکاران ستوان چائی پز مهار می‌شود.

رئیس نظام وظیفه بلافاصله به نزدیک‌ترین بیمارستان منطقه، یعنی بیمارستان پیروز منتقل می‌شود، اما پزشکان درنهایت می‌گویند که او بر اثر شدت جراحات وارده  جان خود را از دست داده است.

ادعای قاتل و واکنش ناجا

قاتل پس از دستگیری ادعا کرده که مشکلات روحی و روانی دارد. او می‌گوید که در هنگام ارتکاب قتل حالت عادی نداشته و به همین دلیل مرتکب قتل ستوان یکم امید چائی‌پز، رئیس نظام وظیفه لاهیجان شده است.

اما سرهنگ مجید رسول‌زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان در واکنش به ادعا گفته که جزئیات حادثه را به دقت بررسی می‌کند و نتیجه را از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کند.

در این میان برخی از رسانه‌های محلی نیز ادعای اختلاف میان قاتل و مقتول را مطرح کرده اند.

اما دوستان و همکاران امید چائی پز می‌گویند که چنین چیزی صحت ندارد.

رمضانی، دوست و همکار ستوان یکم چائی پز می‌گوید: چند وقتی بود که پسری حدودا بیست‌وهفت ساله برای درخواست معافیت به او رجوع و هر بار امید معافیت او را رد می‌کرد؛ مدارکش کامل نبود و امید کسی نبود که بی‌جهت به دنبال بهانه باشد.

روحیات هنرمندانه پلیس مقتول

دوستان و همکاران ستوان یکم امید چائی پز از روحیات هنرمندانه او می‌گویند. براساس گفته آن ها، چائی پز عکاس طبیعت بوده و نمایشگاه‌های زیادی از عکس‌های او برگزار شده است. عکس‌هایی با تصاویر طبیعت. طبیعت را دوست داشت و مضمون تمام عکس‌هایش طبیعت بودند.

رمضانی درباره فعالیت او در حوزه عکاسی می‌گوید: به تنها چیزی که شباهت نداشت، پلیس بود؛ شغلش با روحیه‌اش همخوانی نداشت. با این حال هم پلیسی نمونه بود و هم عکاسی نمونه. ظاهری جدی با دلی لطیف شخصیت او را ساخته بود.

البته دراین میان انجمن سینمای جوان لاهیجان نیز این حادثه را تسلیت گفته است. این انجمن در بیانیه ای سخنان دوستان ستوان یکم چائی پز درباره فعالیت های او در حوزه عکاسی را تایید کرده است.

شهرام ترابی، از دوستان نزدیک او نیز، گفته که امید چائی پز سال‌ها در حوزه محیط زیست فعالیت داشته است.

او می‌گوید که دغدغه‌های امید فقط مختص به شغلش نمی‌شد. چهار سال پیش، وقتی لاهیجان بودم و به امید زنگ زدم او گفت که وضع تالاب سوستان خراب و پر از زباله است. من و مبینا آمده‌ایم و دو تایی داریم اینجا را تمیز می‌کنیم. من هم سریع با سه نفر از دوستانم تماس گرفتم تا به آن‌ها کمک کنیم.

/همای خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا