آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

بایدن و رئیس اسرائیل درباره برجام مذاکره می کنند

برجامجو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در کاخ سفید با رئیس اسرائیل درباره دولت جدید این رژیم و اقدمات واشنگتن برای بازگشت به برجام مذاکره می کند. این آخرین سفر رووین ریولین است چرا که دوره هفت ساله ریاستش هفته آینده به پایان می‌رسد و او جای خود را به اسحاق هرتسوگ می‌دهد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در کاخ سفید با رئیس اسرائیل درباره دولت جدید این رژیم و اقدمات واشنگتن برای بازگشت به برجام مذاکره می کند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد سفر “رووین ریولین” همکاری پایدار بین واشنگتن و تل آویو را تعمیق می بخشد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع مطلع نوشت: در این دیدار ، موضوعات گسترده‌ ای از جمله اقدامات واشنگتن برای بازگشت به برجام ، جنگ ۱۱ روزه اسرائیل علیه غزه و تشکیل دولت جدید اسرائیل بحث خواهد شد.

بر اساس گزارش ها، این آخرین سفر این رئیس رژیم اسرائیل است چرا که دوره هفت ساله ریاستش هفته آینده به پایان می‌رسد و او جای خود را به اسحاق هرتسوگ می‌دهد.

این دیدار تنها چند هفته پس از روی کار آمدن نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر جدید اسرائیل انجام می‌شود که به دوران طولانی نخست وزیری بنیامین نتانیاهو پایان داد.

رئیس رژیم اسرائیل قرار است علاوه بر دیدار با بایدن، با قانونگذاران آمریکایی و نیز مقامات سازمان ملل دیدار کند. وزیران خارجه آمریکا و اسرائیل نیز روز یکشنبه در رم با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا