آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

مصطفی کیایی: جریانی قدرتمند، تلاش کرد بین مردم و هنرمندان فاصله بیندازد

سلبریتیمصطفی کیایی، در کلاب هاوس خبرآنلاین، دلیل فاصله گرفتن چهره‌های فرهنگی و هنری از سیاست را ریشه در اقدامات جریانی قدرتمند دانست که پس از سال ۹۶، با فشارهای بسیار، تلاش کرد بین هنرمندان و مردم فاصله بیندازد.

به گزارش تدبیرشرق، شامگاه یکشنبه ۶ تیر، از ساعت ۲۱ تا ۳۰ دقیقه بامداد، با طرح این پرسش که «چرا سلبریتی‌ها با سیاست قهر کردند؟»، میزبان چهره‌‍‌های رسانه‌ای، سیاسی، فرهنگی و هنری بود.
مصطفی کیایی، کارگردان سینما، در این نشست، درباره فاصله گرفتن چهره‌های فرهنگی و هنری از سیاست گفت: «در سال ۹۶، با رفتن بسیاری از هنرمندان پای صندوق، آقای روحانی انتخاب شد. پس از آن، یک جریانی تصمیم گرفت جلوی تاثیرگذاری چهره‌های هنری در انتخابات و همچنین ارتباط هنرمندان با مردم را بگیرد.»
او ادامه داد: «برای زیر فشار قرار دادن چهره‌های هنری، خیلی از مسائل زندگی شخصی آن‌ها، زیر ذره‌بین رفت. جریانی سیاسی و رسانه‌ای، سعی کرد همه تقصیرها و کمبودهای پیش آمده در دوره دوم دولت روحانی را، گردن حامیان انتخاباتی او بیندازند. این جریان موفق شد، این فضا را به جامعه هم تسری بدهد و به مردم بگوید «ببینید اوضاع چگونه است؛ همه‌اش تقصیر هوداران روحانی در انتخابات است». در این راستا، حمله‌های زیادی به صفحه‌های هنرمندان در فضای مجازی شد که فعالیت انتخاباتی داشتند.»
کارگردان «خط ویژه» افزود: «این فضاسازی، همه هنرمندان را دچار احتیاطی کرد که دست به عصا حرکت کنند. ۴ سال دوم دولت روحانی که با مسائل و مشکلات زیادی روبه‌رو شد، خیلی مهم بود و این جریان، به طور هدفمند دست به تخریب زد که هنرمندان هم در این کاستی‌ها و کمبودها، نقشی جدی داشته‌اند.»
کیایی با بیان این‌که در کل، حضور در فضای مجازی خیلی خیلی سخت شده است، ادامه داد: «برای مثال، مهران احمدی، مادرش را برای واکسیناسیون برده و عکسش را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته بود. به‌طور عجیبی، زیر پست ایشان، بسیاری دست به حمله زدند و با بدترین واژه‌ها، از او و مادرش یاد کردند که فشار زیادی به ایشان وارد شد. فضای مجازی بی‌رحم است. حضور در این فضا، بسیار هزینه‌ساز و پر دردسر است.»
کارگردان «عصر یخبندان»، در پایان تاکید کرد: «آن جریان هدفمند و قدرتمند، در چند سال گذشته، تلاش کرد بین مردم و هنرمندان فاصله بیندازد و در این کارش موفق شد.»

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا