آخرین خبرهااسلایدرتیتر اولخبر داغ

صفار هرندی: امام می‌فرمودند که برقراری رابطه با آمریکا به فرض آن که «آمریکا آدم بشود»، ممکن است / روش‌ها و تاکتیک‌ها در عالم سیاست تغییر پذیرند

آمریکاصفار هرندی در مورد اظهارات اخیرش درباره «نه» رئیسی به دیدار بایدن گفت: چنین پاسخی را نباید از روی تعصب کور یا سرسختی نامعقول فهمید بلکه منطق روشن و موجهی در متن مواجهات جاری میان ایران و آمریکا دارد.

متن توضیح  صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

“ظاهراً نقل ناقص و منقطع از زمینه آنچه در این دو دقیقه از گفتگوی تلویزیونی چند روز قبل گفته ام در برخی رسانه‌های خبری موجب سوء تفاهم شده است. در همین قطعۀ کوتاه به روشنی توضیح دادم که این مطلب از موضع یک تحلیلگر ناظر بیان می‌شود و من در موضع سخن گفتن از جانب رئیس‌جمهور منتخب یا دولت آینده نیستم.

در مقام تببین و توضیح پاسخ کوتاه و قاطع آقای رییسی به سؤال از امکان دیدار با رییس جمهور آمریکا، آن را واکنشی به سخن چند ماه قبل بایدن دانستم. مقصود از این توضیح آن بود که چنین پاسخی را نباید از روی تعصب کور یا سرسختی نامعقول فهمید بلکه منطق روشن و موجهی در متن مواجهات جاری میان ایران و آمریکا دارد. روشن است که در عالم سیاست جز اصول و مبانی که تغییرناپذیرند، در روشها و تاکتیکها امر لایتغیر و مطلقی نداریم. امام راحل می‌فرمودند که حتی برقراری رابطه با آمریکا نیز به فرض آن که «آمریکا آدم بشود» ممکن است و این موضع دربارۀ مسائل پایین‌تر از برقراری رابطه به طریق اولی صادق است. هرچند با توجه به مجموعۀ رفتارهای مستکبرانه و ظالمانۀ طرف آمریکایی بعید است در آینده نزدیک خبری از «آدم شدن» باشد و طبعاً بر این اساس تغییری در «خیر» قاطع آقای رئیسی و راهبردی که در پس آن قرار دارد هم ایجاد نمی‌شود.
محمد حسین صفار هرندی”

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا