آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

گزارش پیشرفت و تحقق برنامه‌های ارائه شده شهردار رشت به شورا؛ اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری در اولویت قرار گرفت

پروژه‌های نیمه‌تمامشهردار رشت میزان پیشرفت و تحقق برنامه‌های ارائه شده شهرداری به شورای اسلامی را تشریح کرد و گفت: بعد از آغاز به کارم در مجموعه شهرداری، اولویت‌بندی و تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام گذشته به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (سه‌شنبه یکم تیر) میزان پیشرفت و تحقق برنامه‌های ارائه شده شهرداری به شورای اسلامی را تشریح کرد و اظهار داشت: پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر در موعد مقرر همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر تکمیل و به بهره‌برداری رسید و پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت نیز در دست اجرا است.

احمدی تکمیل پروژه آرامگاه دکتر حشمت در دهه مبارک فجر را از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری رشت برشمرد و با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت شهرداری قرار گرفته است افزود: آرام‌سازی معبر چله خانه در مجاورت آرامگاه دکتر حشمت نیز از جمله برنامه‌هایی است که در مدت اخیر تصدی‌ام در جایگاه شهردار رشت در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شد.

شهردار رشت تکمیل ساختمان درمانگاه بیماران هموفیلی را هم مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ساختمان درمانگاه بیماران هموفیلی از جمله پروژه‌های نیمه تمام گذشته بود که با یک برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی نسبت به اجرای آن اقدام کردیم و طرح مذکور نهایتا در ایام الله دهه فجر تکمیل شد.

احمدی با بیان اینکه الحاق خودروهای مجهز به نردبان ۵۵ متری به ناوگان سازمان آتش نشانی از جمله اقداماتی بود که به همت شهرداری رشت محقق شد ابراز داشت: قرارداد این خودروها در سال ۹۵ با شرکت زیگلر منعقد شده بود اما به علت‌عدم پرداخت مطالبات، این خودروها سال‌ها در انبار منطقه آزاد بلوکه شده بودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری رشت با توجه به نیاز مبرم سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به تجهیزات جدیدی نظیر نردبان‌های ۵۵ متری نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کرد و سرانجام این خودروها به تجهیزات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت افزوده شد.

احمدی با تاکید بر اینکه اصلاح فرایندها و ضوابط طرح تفصیلی یکی از اولویت‌های کاری شهرداری رشت بوده است عنوان کرد: با توجه به ابلاغ طرح تفصیلی منطقه ۵، طرح امکان سنجی، پهنه‌بندی و بلند مرتبه‌سازی رشت به اجرا درآمد.

شهردار رشت در ادامه، اجرایی شدن طرح تحول نظام مالی با راه‌اندازی واحد خزانه‌داری در شهرداری را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به منظور ایجاد نظام مالی شفاف و انضباط مالی و حذف پرداخت‌های سلیقه‌ای واحد خزانه‌داری شهرداری راه‌اندازی شد که بدون شک عملیاتی شدن آن مزیت‌های بسیار فراوانی در بر خواهد داشت.

احمدی مزایا و کارکردهای متنوع راه‌اندازی واحد خزانه‌داری شهرداری رشت را متذکر شد و عنوان کرد: واریز روزانه کلیه مبالغ درآمدی مناطق و سازمان‌های شهرداری به حساب‌های متمرکز خزانه از جمله آثار مثبت اقدام شهرداری در جهت راه‌اندازی واحد خزانه‌داری محسوب می‌شود.

وی در همین زمینه اضافه کرد: با ایجاد واحد خزانه‌داری شهرداری رشت، پرداخت حقوق کلیه کارکنان اعم از شرکتی، حجمی، قراردادی، پیمانی و رسمی به روزرسانی شده و حتی پیش از اتمام ماه نیز واریز می‌شود.

شهردار رشت در پایان برنامه‌های در دست اقدام شهرداری را هم اعلام کرد و گفت: ایجاد سیستم یکپارچه املاک شهرداری، اجرای پروژه ممیزی املاک، اجرای پروژه طرح تفکیک از مبداء با هدف کاهش زباله با استفاده از روش سرمایه‌گذاری از برنامه‌هایی است که شهرداری رشت به دقت برای عملیاتی شدن آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا