آخرین خبرهااسلایدرخبر داغیادداشت

یادداشتی از سامان صابریان/روزنامه نگار آقای رئیسی! هلاکت سیاسی در کمین است، مراقب”ابن‌حر”های سپاه خود باش

آقای رئیسیآقای رئیسی بدون علقه و عناد می‌گویم که در بدنه اجتماعی حامی شما هستند کسانیکه از “ابن‌حر” حریص‌تر و گزنده‌زبان‌تر هستند که می‌توانند محبان شما را گریزان و دشمنان شما را دو چندان کنند.آن‌هایی که با تحقیر و توهین دیگران به دنبال رسیدن به جایگاه‌ها، اهداف و خواسته‌ها هستند و برخی نیز شاید بکوشند کینه‌ها و عقده‌ها را با اتکا به قدرت شما چماق کنند و بر سر مخالفان شما بکوبند.

کارزار ۱۴۰۰ نیز با تمام حاشیه‌ها و شائبات به پایان رسید و وزارت‌کشور دولت حسن‌روحانی فردی به نام ابراهیم رئیسی را از درون صندوق‌ها به عنوان رییس دولت‌سیزدهم به مردم معرفی کرد.شخصی که سال‌هاست در جایگاه‌های مختلف انتصابی جانمایی شده‌ و طعم قدرت را به خوبی چشیده‌است ولی تا کنون به قدرت رسیدن با بیعت خلق‌الله را از نزدیک نه لمس کرده و نه بر ارابه آن سوار شده است.

همه به خوبی با ویژگی‌ها، افکار و گذشته رئیسی آشنا هستیم و در این چند خط به این موضوعات قصد پرداختن ندارم و سعی دارم به اندازه خودم ابراهیم‌رئیسی را به عقوبتی نامبارک درصورت لغزش بشارت دهم.

بی‌شک در جریان‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی هستند شعبان‌ بی‌مخ‌هایی که به طرق مختلف افسار آن‌ها را صاحبان قدرت و ثروت می‌توانند در دست داشته باشند ولی امان از روزی که “ابن‌حر”ها دست به کار شوند؛ آن روز است که بوی الرحمن حکومت یک سیاستمدار بلند می‌شود.

آقای رئیسی نظام سیاسی ایران در این سال‌ها نشان داده در تبدیل محب به مخالف و ابن‌الوقت به چاکر مجیزگو مهارت دارد. این‌ نگاه نیز برگرفته از تخیل رویش‌های حداکثری و بی‌اهمیت جلوه دادن ریزش‌هایی است که لرزه‌های این تفکر را بارها در سال‌های مختلف شاهد بودیم.

شما با هر هدفی پا به این میدان گذاشتی بی‌شک مثل هر انسان دیگری به ادامه راه و حیات سیاسی و طبیعی خود علاقه داری و برای اتلاف عمر و رسیدن به خط پایان این همه تلاش نکردی ولی برای رسیدن به حکومت و دولتت باید مراقب”ابن حر”‌های اطرافت باشی.

بی‌شک عبیدالله ابن حر جعفی از اشراف و شعرای معروف کوفه در زمان واقعه کربلا را می‌شناسی؛ همانی که شمشیر زدنش نیز به زور “زر” بود و در نهایت نه امام(ع) را همراهی کرد و نه پای بیعت با مختار ایستاد و در نهایت برای رسیدن به غنیمت مسیر نابودی حکومت مختار را هموار کرد و شاهد شهادت ابواسحاق شد.

آقای رئیسی بدون علقه و عناد می‌گویم که در بدنه اجتماعی حامی شما هستند کسانیکه از “ابن‌حر” حریص‌تر و گزنده‌زبان‌تر هستند که می‌توانند محبان شما را گریزان و دشمنان شما را دو چندان کنند.آن‌هایی که با تحقیر و توهین دیگران به دنبال رسیدن به جایگاه‌ها، اهداف و خواسته‌ها هستند و برخی نیز شاید بکوشند کینه‌ها و عقده‌ها را با اتکا به قدرت شما چماق کنند و بر سر مخالفان شما بکوبند.

مراقب‌شان باش که خطرشان برای حکومت و دولتت بسیار بیشتر از هر دشمن فرضی دیگری است که شاید همین جماعت برای شما طراحی کنند؛ آن‌ها گاهی مرعوب قدرت و تشنه ثروت حکومت‌ها هستند و با پوشش تزویر تیشه به ریشه می‌زنند و بی‌شک شرف دشمنی که از مقابل شمشیر و زخم بزند از چاکری که اندک‌اندک زیر پا خالی کند بیشتر است.

/انطباق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا