آخرین خبرهااسلایدرخبر داغیادداشت

هزینه ، فایده های پای صندوق !

صندوقجدای از تاثیرات سیاسی انتخاب یک فرد که این روزها با انتشار فیلم مصاحبه وزیر وقت اطلاعات در تحلیل دو صفحه ای اش بر ای مجاب کردن شورای نگهبان در رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۹۲ از ان رونمایی شده است بیش از هرچیزی به تاثیر یک حضور با پشتوانه قدرتمند مردمی در برهم زدن بسیاری از بازی ها و معادلات قدرت های پشت پرده تاکید دارد که از منظر و ابعاد گوناگون حائز اهمیت است.

این حضور و تاثیرات آن نشان از عدم وجود جایگزین مشارکت مردم، در تعیین سرنوشت خود دارد که فراتر از انتخاب یک شخص و جایگزینی انان در مسند قدرت اجرایی و انتقال قدرت است.
قدرت اجماع عمومی در پاسداشت از دست اوردهای مبارزات تاریخی خودهمواره توانسته است در کنار مهار یکه تازی جریان های سیاسی، قدرت بازدارنده ای در شتاب تصمیمات احساسی و افراطی در مسیر مدیریت سیاسی کشور باشد ، .
این مشارکت هرچند در بازی هایپیدا و پنهان سیاسی و کش و قوس های اختلافات داخلی گاهی طعم شیرین ان تلخلکامی ها نیز داشته است اما قدرت فوق العاده ای است در نفی سلطه حکمرانان بر روند خواسته ها و مطالبات و محدود کردن ها در تعیین سرنوشت انان و از جمله فرصتی است که تنها در مسیر انتخابی درست و منطقی با همه محدودیت ها و چالش هایش اتفاق می افتد.
این قدرت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بارها در صحنه سیاسی به رخ کشیده شد و در سپهر قدرت بر بازیگران داخلی و خارجی تاثیرات خود را برجای گذاشته است تنها روزنه دست یابی به ارمان هایی است که‌ ملت قرن ها در حسرت این آمال خون دلها خورده است.
مشارکت در تعیین سرنوشت با شرکت در انتخابات هرچند بسیاری با رفتارهای منفعت طلبانه باندی در پی مصداق تزیینی ان هستند و برای انتخاب های خاص خود صغری و کبری ها سرهم می کنند ، اما در فرایند بازی قدرت در عرصه دفاع ازمنافع ملی حائز اهمیت فوق العاده ای است که باید با در نظر گرفتن تمامی ابعاد این منفعت ملی نگریسته شود.
اکنون با تمام بی میلی ها و انتقادها از وضع موجود و انتظاراتی که از روی کار امدن دولت ها در کف جامعه تحقق نیافت و یا کمتر به تحقق پیوست اما جز راه انتخاب منطقی در مسیر اهداف و برنامه های توسعه ای که بر خواسته از آرمان های مردم است گریز دیگری نیست.
این باز نیز با آمدن در پای صندوق ها رای که منجر به انتخابی با همه حداقل ها در عرصه انتقال قدرت به ارکان مدیریتی شورایی و قوه مجریه خواهد شد می بایست هوشمندانه تر برگزید و طرحی نو در انداخت و شریکی واقع بین در بازی قدرت و سپردن این افسار در دست برگزیدگان بود.
باید در نظر داشت گذر زمان تجربه ها ی بسیار ارزشمندی اموزانده
که تاریخ انها را به گواه نشسته است و آموختن از این مسیر رازها بر ملا خواهد کرد و ملت نیز هوشمندی های خویش را در این تاریخ به اثبات رسانده است و اکنون نیز اینچنین خواهد کرد.
مردم امروز اگر منتقد به وضع موجود در نرسیدن به مقصد خویش هستند راهی جز تداوم یک انتخاب منطقی ندارند و باید بپذیریم که تنها با انتخاب یک شخص بر مسندی، همه چیز پایان کار نیست بلکه باید در ادامه محکم ایستاد و پشتیبانی کرد !
با مرور انچه هزینه می شود و انچه فایده این هزینه ها است یک چرتکه ساده نشان از فایده های بسیار در پای صندوق است که حال و آینده خود و فرزندان و اینده کشور را تضمین می کند.
پس همره شو!

یونس رنجکش

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا