آخرین خبرهااستان ها

رضا رسولی, عضو فعلی شورا و کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر رشت: شهروندان هوشمندانه اعضای شورای شهر خود را انتخاب کنند

تدبیرشرق/شهروندان هوشمندانه اعضای شورای خود را انتخاب نمایند.
در شورای ششم فضای امن کاری ایجاد می کنیم.

برخی جاه طلبیها و دخالت جناح‌‌های سیاسی، سبب دو قطبی شدن و ضعف در عملکرد شورای پنجم شد.
اهرمهای سیاسی به هر شکل و با هیچ بهانه‌ای نباید بر تصمیم گیریهای شورا سایه افکند.

تریبون گیلان _ سرویس شهری: رضا رسولی، کاندیدای ششمین دوره شورای کلان‌شهر رشت در گفتگو با تریبون گیلان اظهار کرد: امروز موضوع بسیار مهم در موضوع انتخابات، برگزیدن صحیح اعضای شورا از سوی شهروندان است.
وی تاکید کرد: لازم است که شهروندان با انتخاب درست و مطالعه شده، اشخاصی را برای یازده کرسی شورای شهر خود انتخاب کنند که ضمن برخورداری از تعهد و تخصص، به دور از جاه طلبیها و دخالت جناح‌بندیهای سیاسی صرفا به وظیفه مدیریت شهری بپردازند.

رسولی که عضو شورای فعلی است و عضویت در دور چهارم شورای کلان‌شهر رشت را نیز در کارنامه دارد، در بیان علل ضعف در مدیریت داخلی شورای پنجم گفت: به عقیده بنده دخالت برخی جناح‌های سیاسی خارج از بدنه شورا و همچنین جاه‌طلبیهای دو سه عضو از شورای پنجم سبب بروز این‌همه اختلافات بین اعضا و دو قطبی شدن شورا بود.
وی توضیح داد: متاسفانه جاه طلبی برخی اعضا بزرگترین آسیبی بود که در دور پنجم گریبانگیر شورا شد و کار بجایی رسید که خصومت‌های شخصی سبب برخی کارشکنی‌ها در امور دیگر نیز شد. وی گفت: موضوع انتخاب شهردار و به تبع آن چند مورد دیگر چالشهایی بود که متاسفانه در این دور با آن مواجه شدیم.

رسولی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری، ارگانی غیر سیاسی است گفت: نباید اهرمهای سیاسی به هر شکل و با هیچ بهانه‌ای بر تصمیم گیریهای شورا سایه افکند.

رضا رسولی در بیان عملکرد شورای پنجم گفت: در این دور درست است که کارهای زیرساختی زیادی انجام نشد؛ ولی در قانونگذاریها کارهای مهمی صورت گرفت که تغییر در ساختار بودجه و ایجاد یک الگوریتم مطالعه شده در این راستا و اصلاحیه هایی در طرح تفضیلی را از جمله آنها میتوان نام برد.

وی اضافه کرد: بنظر میرسد با کارهای انجام شده زیرساختها برای ایجاد فضای کاری امن در شورای ششم، فراهم است و امیدواریم با قرارگیری افراد درست، متعهد و متخصص در پشت میز شورا که منوط به انتخاب صحیح شهروندان است بتوانیم جمعی یکپارچه و هدفمند را در شورای ششم ببینیم.

وی همچنین هدف از معرفی خود برای شورای ششم را پیگیری و ادامه اقدامات در حال اجرا، اعلام کرد و گفت: مدتی است پروژه‌هایی را در جهت بازآفرینی بافت سنتی شهر آغاز کرده‌ایم و در حال مرمت چند ساختمان قدیمی و شاخص شهر هستیم که شناسنامه شهر رشت بوده و هویت تاریخی شهر و میراث فرهنگی کشور محسوب میشوند.

وی توضیح داد: برنامه ریزیهایی انجام گرفت که هم اکنون توانسته‌ایم با یک پلان مشخص در پنج ساختمان تاریخی شهر عملیات باز آفرینی مرمت را آغاز کنیم.
رسولی گفت: مرمت خانه حنانه، خانه امیر و زهرا، خانه‌ای در خیابان امام رشت، خانه نصرت رحمانی و ساختمان ساعت شهرداری از جمله مراکزی است که در این پروژه کاری در دست داریم.

رضا رسولی هم اکنون دارای تحصیلات دکترای حمل‌ونقل و ترافیک از دانشگاه علم و صنعت و مدرس دانشگاه است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا