آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

حمایت سران گروه هفت از احیای برجام

برجامسران هفت کشور صنعتی جهان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ پایانی، از مذاکرات وین در راستای احیای برجام حمایت کردند. در این بیانیه آمده است: ما از مذاکرات قابل توجه میان شرکت کنندگان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به صورت جداگانه با ایالات متحده برای زمینه سازی بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات برجامی حمایت می‌کنیم.

سران هفت کشور صنعتی جهان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ پایانی، از مذاکرات وین در راستای احیای برجام حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: ما از مذاکرات قابل توجه میان شرکت کنندگان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به صورت جداگانه با ایالات متحده برای زمینه سازی بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات برجامی حمایت می‌کنیم

این بیانیه می‌افزاید: ما از احیای مزایای برجام درباره عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و اطمینان از صلح آمیز بودن ماهیت برنامه اتمی ایران حمایت می‌کنیم.

اعضای گروه هفت در این بیانیه بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال سیاست فشار حداکثری علیه ایران عنوان کردند: ما متعهدیم که اطمینان حاصل کنیم ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند. از این منظر از ایران می‌خواهیم تمام اقداماتی که شفاف‌سازی نسبت به برنامه اتمی (این کشور) را کاهش می‌دهد متوقف و به عقب بازگردانده و از همکاری کامل و به موقع با سازمان بین‌المللی انرژی اتمی اطمینان حاصل کند.

سران گروه هفت تصریح کردند که احیای برجام و در صورتی که کامل اجرا شود راه را برای پرداختن بیشتر به نگرانی‌های امنیتی و منطقه‌ای هموار می‌کند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا