آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

سونامی ۸ گله در ژاپن- اسپاگتی سعودی در ۸ دقیقه جنگ روانی سرکو و اسکوچیچ در حد ایران – کره! (عکس)

سونامیجملات عجیب سرمربی عراق احتمالا پاسخ کوبنده ای را از سوی دراگان اسکوچیچ به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تدبیرشرق، اگر هوادار جدی فوتبال آسیایی باشد، جمعه خود را با کارناوال گل قرقیزستان شروع کرده و با مسابقه جذاب اردن – کویت به پایان رسانده‌ و در این بین حداقل چهار مسابقه جذاب را تماشا کرده‌اید.

شاید همه تصور می‌کردند که برد قرقیزستان مقابل میانمار، پرگل‌ترین بازی روز خواهد بود اما شاگردان اسکوچیچ ۱۰ بار توپ را از خط دروازه کامبوج رد کردند تا رکورد را به نام خودشان بزنند. اما ماجرا که فقط تعداد گل نیست؛ کار اتفاقا به گریه هم کشیده شد و ستاره آبی‌پوش زمین را با چشمانی اشک بار ترک کرد.

اینجا پس از یک روز هیجان انگیز فوتبالی، آمده‌ایم که از عجیب‌ترین پنالتی دنیا رونمایی کنیم، یک ۸ دقیقه جذاب را در عربستان خواهیم داشت و بعد سوپراستار حاشیه خلیج فارس را معرفی خواهیم کرد. در بررسی اتفاقات جالب روز گذشته مقدماتی جام جهانی با ما همراه باشید:

۱۰. اشک‌های کاپیتان کویت؛ گریه نکن که سرنوشت…
یک استارت تماشایی از «بدر المتاوا» مهاجم تیم ملی کویت در دقیقه ۹۰+۲ می‌رفت که سرنوشت بازی با اردن را عوض کند. او یکی پس از دیگری مدافعان حریف را دریبل زد و در آستانه تک به تک شدن با دروازه حریف بود که مدافع اردن کاپیتان شماره ۱۷ را سرنگون کرد و مانع از گلزنی او شد. گلی که کویت را امیدوار به یک صعود تاریخی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی می‌کرد. بعد از بازی این ستاره خوش تکنیک، پیراهنش را بالا زد و یک دل سیر مثل ابر بهاری گریست – احتمالا مثل هوادارانش در پای گیرنده ها.

۹. رونمایی از عجیب‌ترین پنالتی تاریخ در دبی
ویتنام شگفتی ساز فاصله چندانی تا از دست دادن صدر جدول نداشت که ناگهان داور یک تصمیم عجیب گرفت. بازیکن ویتنام در حال عبور از دفاع بود و این کار را با موفقیت انجام داد اما ناگهان ریوجی ساتو در سوت خود دمید و پنالتی گرفت، بدون این که کوچکترین برخوردی صورت گیرد؛ شاید عجیب ترین پنالتی تاریخ مقدماتی جام جهانی!

۸. اسپاگتی در ۸ دقیقه برای عربستان سعودی
عربستان هم موقعیتی مثل ویتنام داشت و با تساوی مقابل سنگاپور، فرصت صدرنشینی را به ازبکستان می‌داد. نتیجه ۰-۰ تا دقیقه ۸۲ روی اسکوربورد نقش بست تا این که سالم الدوساری در ریباند دروازه را گشود و این زمینه ای شد برای گل‌های بعدی. عربستان که در ۸۲ دقیقه هیچ گلی نزده بود، در ۸ دقیقه سه گل زد و با آرامش خاطر صدر را نگه داشت.

۷. بشارِ دوست داشتنی؛ مرسی که نیستی!
مصدومیت بشار رسن به نظر جدی است و شایعاتی درباره غیبت او در بازی با ایران در رسانه های عراقی منتشر شده است. بشار در دقیقه ۶۵ بازی با هنگ کنگ آسیب دید و مصدومیتش به حدی بود که کاتانچ او را تعویض کرد. غیبت بشار به عنوان شناخته شده ترین ستاره عراق، می‌تواند یک اتفاق مهم در بازی با ایران باشد.

۶. کودتای هشت گله علیه میانمار و تاجیکستان
قرقیزستان صبح روز جمعه به وقت ایران نتیجه‌ای عجیب را رقم زد و میانمار را با ۸ گل مغلوب کرد تا این کشور کودتا زده به قعر جدول گروه خود سقوط کند. با این اتفاق، تاجیکستان هم رتبه دوم را از دست داد و حالا قرقیزها نماینده این گروه در جدول تیم‌های دوم هستند.

۵. بیکارترین بازیکن دنیا؛ امیر عابدزاده- جونیور!
ایران در بازی دیروز مقابل کامبوج ۳۳ شوت زد که ۱۰ تا وارد دروازه شد. اما از آن سو کامبوجی ها تنها سه شوت زدند که یکی در چارچوب بود و آن هم عابدزاده را به زحمت خاصی نیانداخت. امیر در این بازی یک کلین شیت بی دردسر را ثبت کرد، آن هم در حالی که بیکارترین بازیکن زمین بود.

۴. خالد الرشیدی؛ سوپراستاری برای ایران، امارات و حومه
در آخرین دقایق بازی اردن و کویت، پیش از این که کاپیتان کویت مثل سوباسا همه را دریبل بزند، مهاجم اردن در موقعیت تک به تک قرار گرفت. او ضربه خود را به سمت راست زد و در شرایطی که همه تصور می‌کردند توپ گل شده، خالد الرشیدی با واکنشی استثنایی دروازه اش را حفظ کرد. این موقعیت چیزی شبیه به گل دوم سردار آزمون به بحرین بود. این سیو و این تساوی به سود ایران، امارات و ازبکستان شد.

۳. قایدی و محمدی، مامور افتتاح اتوبان در منامه
ستاره‌های تکنیکی ایران در مقابل کامبوج هرچه داشتند رو کردند. میلاد محمدی پس از دریافت پاس قایدی، یک بازیکن را دریبل زد و بعد توپ را از بین پاهای گلر حریف تبدیل به گل کرد. قایدی هم لب خط پس از لایی‌زدن به مدافع حریف، سرنگون شد.

۲. عبدالله؛ بزن اون ضربه‌های معروفتو!
عبدالله فواز، برانکو را با دو گل تماشایی نجات داد. این ستاره تیم ملی عمان با شوتی از راه دور گل نخست را در همان دقایق ابتدایی به ثمر رساند و بعد در نیمه دوم با ضربه زیبای خود گل دوم را هم برای عمان به ارمغان آورد.

۱. سرکو و اسکو؛ جنگ روانی در حد ایران و کره!
«ایران با فرصت گلزنی هنگ کنگ را شکست نداد بلکه با اتفاقات های برنده بازی شد.» این جمله عجیبی است که سرکو کاتانچ سرمربی عراق پس از بازی دیروز به زبان آورد و همین جمله واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت. کاتانچ که احتمالا تصور این را نمی‌کرد ایران با ۱۶ گل زده و ۹ امتیاز این سه بازی را سپری کند، حالا با این جملات اسکوچیچ را به یک نبرد رسانه‌ای فراخوانده است. اسکو در بازی با بحرین و مواجهه با خبرنگار بحرینی، نشان داد که در این موضوع تبحر دارد و حالا باید دید آیا پاسخ کاتانچ را می‌دهد یا خیر؟ در مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ دوئل رسانه‌ای بین کی‌روش سرمربی ایران و چوی کانگ هی سرمربی کره به وجود آمده بود که درنهایت با پیروزی ایران همراه شد و حالا دوباره ایران امیدوار است با یک پیروزی دیگر، صدرنشین گروه خود شود.

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا