آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

دلخوش مطرح کرد؛ بزرگترین مشکل فعلی کشور تحریم است/افزایش یارانه و پرداخت وام‌های کلان با کدام پول؟

تحریمسخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به فاصله مدیریت کشور از شایسته سالاری، گفت: وعده های واهی کاندیدا نشان از بی خبری نسبت نحوه مدیریت کشور است.

کاظم دلخوش شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری، میثاق ملی مردم را قانون اساسی دانست و اظهار کرد: قوای سه گانه و شوراهای شهر و روستا طبق قانون موظف به انجام وظایف خود در قبال مردم هستند و مردم نیز برای تعیین سرنوشت خود باید در فرآیند انتخابات شرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب شخص اصلح، گفت: اگر چه اخلاق انتخاباتی در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بهتر شده اما در تمام دنیا وقتی پای رقابت در میان باشد جدال و بحث نیز دیده می‌شود البته مردم ما باهوش هستند و برنامه‌های افراد را می‌سنجند و بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید نحوه مدیریت آینده کشور را به مردم توضیح دهند، بیان کرد: یکی از ضعف‌های فعلی کشور مربوط به حوزه مدیریتی است و متأسفانه از شایسته سالاری فاصله گرفته‌ایم و افراد برای آنکه به امور مسلط باشند، اشخاص ضعیف را به عنوان زیردست خود انتخاب می‌کنند.

دلخوش جرأت دادن به مدیران برای بهره گیری از انفال به نفع مردم را یکی دیگر از وظایف ریاست جمهوری برشمرد و تصریح کرد: جایگاه ریاست جمهوری باید به درستی تبیین شود و کاندیدا بدانند که با پرخاش و توهین نمی‌توانند رأی مردم را به نفع خود جذب کنند.

نماینده صومعه سرا در مجلس رئیس جمهور را اولین فرد در سیستم اجرایی کشور دانست و با تاکید بر اینکه هر کسی شایستگی آن را ندارد که به مدت چهار سال این جایگاه را اشغال کند، افزود: کاندیدا باید در این مدت کم برنامه‌های خود را به درستی برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه کاندیدای ریاست جمهوری باید به میزان منابع و مصارف و مشکلات فعلی کشور آگاهی داشته باشد، عنوان کرد: بزرگترین مشکل فعلی کشور تحریم است و رئیس جمهور آینده باید ابتدا بدهکاری‌های دولت را بپردازد و سپس نسبت به پرداخت حقوق کارگران و کارمندان و مواردی مانند همسان سازی حقوق‌ها اقدام کند.

دلخوش کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت، تقویت و کاهش هزینه تولید را از دیگر وظایف اصلی رئیس جمهور برشمرد و تاکید کرد: رئیس جمهور به خون شهدا و مردم متعهد است و باید بر اساس قانون عمل کند.

وی با اشاره به داوطلبانی که وعده افزایش یارانه یا پرداخت وام‌های کلان ازدواج می‌دهند، گفت: این افراد باید ابتدا به مردم بگویند که این پول‌ها را از کجا می‌خواهند تأمین کنند؛ به اعتقاد بنده کسانی که وعده‌های این چنینی به مردم می‌دهند از مشکلات مردم خبر ندارند یا با نحوه اداره کشور آشنا نیستند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس رأی دادن را وظیفه همه افرادی که زیر چتر جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند دانست و گفت: مشکلات کشور با شرکت نکردن در انتخابات حل نمی‌شود بلکه باید با مشارکت حداکثری از بین افراد حاضر، شخص اصلح را انتخاب کنیم.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا