آخرین خبرهااستان هااسلایدرحوادثخبر داغ

دادستان شهرستان آستارا خبر داد: تداوم بازداشتی‌ها در آستارا و اردبیل | تفرقه افکنان فضای مجازی مجازات می‌شوند

بازداشتیاسر همدمی، دادستان شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: در پی حوادث یک هفته گذشته شهرستان‌های آستارا و اردبیل، ۱۷ نفر بازداشت و برای آن‌ها قرار صادر شد.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از ایسنا، یاسر همدمی اظهار کرد: دامن زدن و طرح مسایل قومی و قبیله‌ای جرم است و اشخاصی که به این موضوع‌ها دامن می‌زنند از طریق تشکیل پرونده بازداشت و تحت پیگرد مراجع قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان شهرستان مرزی بندر آستارا با تأکید بر اینکه انتشار هرگونه محتوا با موضوعات توهین‌آمیز و مجرمانه نیز جرم محسوب می‌شود، به انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود و در این ایام خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به وظیفه خطیر خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه با انتشار هرگونه محتوا با موضوع تحریم انتخابات، کاهش حضور مردم، تجمع، تحصن، ادعای غیرواقعی و یا هر اقدام دیگری که موجب اخلال در امر انتخابات می‌گردد، برخورد می‌شود، افزود: اهالی رسانه و قلم باید این آگاهی را به جامعه بدهند که رأی نسنجیده و نامشروع هیچ تأثیری در پیشرفت جامعه ندارد.

همدمی با تأکید بر اینکه به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم تا با نشر اکاذیب علیه نظام و توهین به افراد و کاندیداها ماهیت انتخابات را تحت شعاع قرار دهد، خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز از سایت‌ها و وبلاگ‌های غیرمجاز و متعلق به دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی با هدف طرح مسایل غیرواقعی و غیرقانونی ممنوع است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه رسانه‌ها از انتشار آمار و ارقام غیرواقعی که سلامت انتخابات را زیر سوال می‌برد و منبع غیر موثق دارد، به شدت بپرهیزند، تصریح کرد: همسایگی ما با استان اردبیل سبب می‌شود تا افرادی از آن استان برای رأی دادن به شهرستان آستارا و استان گیلان وارد شوند و یا این موضوع بالعکس اتفاق افتد و ما باید فضا را برای همدیگر امن کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما «امنیت» را به راحتی به دست نیاورده‌ایم و برای آن خون‌ها تقدیم شده است، یادآور شد: فضای مجازی نباید خللی در امر انتخابات ایجاد کند.

وی توضیح داد: انسان بی‌تعصب انسان نیست و گاهی اوقات متأسفانه این تعصبات آگاهانه نمی‌باشد و برای آن دوراندیشی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مبنا و معیار قرآن‌مجید باشد، تصریح کرد: در این کتاب مقدس همه انسان‌ها به تقوا دعوت شده‌اند.

دادستان آستارا به تعداد دستگیری‌های چند روز گذشته در حوادث آستارا و اردبیل اشاره کرد و افزود: بازداشتی‌ها زیاد بودند ولی افرادی که برای آن‌ها قرار صادر شده است، ۱۷ نفر از هر دو استان می‌باشد.

وی اضافه کرد: قوه قضاییه با کسی شوخی ندارد و افرادی که سوء استفاده می‌کنند بدانند که در قانون به صراحت به جرایم دامن زننده به مسایل قومی و قبیله‌ای اشاره شده است و فعالان فضای مجازی اگر به این مسائل دامن بزنند بین ۵ تا ۱۰ سال زندان را در پی دارند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا