آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

از افسردگی پراندلی تا تایید کاناوارو و کووید 19 اختصاصی: درباره گابریل پین؛ ستاره جدید نیمکت استقلال

استقلال

فرهاد مجیدی برای انتخاب مشاور ایتالیایی خود یعنی گابریله پین، با فابیو کاناوارو مشورت کرده و کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا کیفیت فنی پین را تأیید کرد.

به گزارش تدبیرشرق، امروز فرهاد مجیدی با انتشار یک استوری به صورت رسمی از مشاور ایتالیایی خود رونمایی کرد. سرمربی آبی پوشان در استوری خود با انتشار عکسی از گابریله پین مربی ایتالیایی و دستیار چزاره پراندلی در تیم های مختلف از جمله تیم ملی ایتالیا و تیم های فیورنتینا، پارما و… اعلام کرد که این مربی باتجربه قرار است به زودی عازم ایران شده تا به عنوان مشاور در کنار او قرار گیرد ضمن اینکه در فصل بعد و پس از برداشته شدن قانون منع جذب مربیان خارجی، به عنوان مربی به کادرفنی آبی پوشان اضافه خواهد شد.

گابریله پین که رزومه خوبی در فوتبال اروپا دارد، به عنوان دستیار پراندلی در تیم ملی ایتالیا عنوان نائب قهرمانی یورو 2012 و سومی جام کنفدراسیون ها در سال 2013 را به دست آورده و در جام جهانی 2014 نیز روی نیمکت لاجوردی پوشان حضور داشت. نکته جالب و مهم این است که او با تأیید مرد سال فوتبال جهان در سال 2006 به استقلال پیوسته است.

پس از اینکه فرهاد برای انتخاب یک مشاور خوب و رزومه دار با گابریله پین آشنا شده بود، سرمربی آبی پوشان درخصوص سطح فنی او و حضورش در ایران با فابیو کاناوارو مشورت کرده است. مجیدی که از دوستی قدیمی ای با کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا برخوردار است، در رابطه با انتخاب پین، از کاناوارو تأییدیه نهایی را گرفته و او گابریله پین را از لحاظ سطح کیفی و فنی، مورد تأیید قرار داده است.

پس از اینکه مجیدی بابت انتخاب پین از سوی کاناوارو به جمع بندی نهایی رسید، مذاکرات با او را آغاز کرد و پس از توافق شخصی، پین را به عنوان مشاور خود برگزید. دستیار سابق چزاره پراندلی حتی مسابقات استقلال در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را زیر نظر داشت و پس از رصد عملکرد آبی پوشان در این بازی ها، شناخت خوب و کافی از ترکیب و سیستم استقلال دارد.

خبر دیگر درخصوص مشاور ایتالیایی مجیدی این است در حالیکه گابریله پین پیگیر تزریق واکسن کرونا بود تا راهی ایران شود، به ویروس کوید-19 مبتلا شد و به همین دلیل از سفر به ایران بازماند. مطابق قوانین مربوط به اپیدمی ویروس کرونا در کشور ایتالیا، هر فرد مبتلا باید یک دوره 21 روزه قرنطینه را پشت سر بگذارد و به این جهت سفر این مربی ایتالیایی به ایران دچار تأخیر شد و روز یکشنبه با پایان قرنطینه، او عازم ایران می شود تا به کادرفنی استقلال اضافه شود.

گابریله پین در دوران بازیگری عضو تیم های فوتبال یوونتوس، لازیو، پارما و چند باشگاه دیگری ایتالیایی بود. گابریله پین کار مربیگری را از پایه های پارما آغاز کرد و همواره به عنوان دستیار اول چزاره پراندلی در تیم های او حضور داشت. پین به مدت 5 سال و در 240 بازی در فیورنتینا در کنار پراندلی بود.

سپس در سال 2010 و با انتخاب پراندلی به عنوان مربی تیم ملی ایتالیا روی نیمکت آتزوری نشست و تورنمنت های مهمی از جمله یورو 2012 و جام جهانی 2014 را تجربه کرد. او سپس با پراندلی راهی گالاتاسرای ترکیه شد و پس از مدتی با جنوا به فوتبال ایتالیا بازگشت.

او تا همین چند ماه پیش به همراه پراندلی در تیم فیورنتینا حضور داشت ولی به دلایل شخصی این سرمربی کهنه کار از جمله مشکلات افسردگی، از این تیم جدا شد و حالا مشاور مجیدی پس از چند ماه حضور در سری آ ایتالیا، عازم ایران می شود تا به کادرفنی استقلال اضافه شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا