آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

انتقاد مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از عملکرد بخش خصوصی/نبود اشتغال پایدار در بندر آستارا

بخش خصوصیانتقاد مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از عملکرد شرکت کاوه، فراهم نبودن زیرساخت‌های تخصیص کدگمرکی، نبود اشتغال پایدار در منطقه ویژه اقتصادی و کمبود نیروی انسانی در گمرک ازجمله مباحث موردطرح در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا بود.

به گزارش تدبیرشرق، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در محل فرمانداری از افزایش چارت شغلی بندر خبر داد و اظهار کرد: با پی‌گیری‌های صورت‌گرفته چارت شغلی بندر شهرستان آستارا به ۲۴ پست ارتقا پیدا کرده است.

حمیدرضا آبایی با بیان اینکه کد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا مصوب شده، اما پس از گذشت چندسال هنوز عملیاتی نشده است، گفت: فراهم نبودن زیرساخت‌ها و عدم تخصیص کدگمرکی ازجمله موانع پیش‌روی کد منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست سیلوی غلات به اتمام‌رسیده و ساختمان‌های اداری و گمرک نیز آماده بهره‌برداری هستند، افزود: برج کنترل بندر آستارا با ۳۵ متر ارتفاع در موج‌شکن شمالی با اعتباری بالغ‌‌بر ۷ میلیارد تومان در دست اقدام است که پس از بهره‌برداری به نمادهای بوم‌گردی شهرستان آستارا تبدیل می‌شود.

آبایی با انتقاد از عملکرد شرکت کاوه در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی بندر شهرستان آستارا تصریح کرد: در قرارداد این شرکت، دو فاز پیش‌بینی‌شده که با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی شرکت کاوه دو و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری انجام شود که در طول این یازده سال به یک میلیون تن تخلیه و بارگیری کامل نرسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه با لای‌روبی حوض‌چه و کانال بندر آستارا عمق این بندر به پنج‌ونیم متر رسیده است، تصریح کرد: با پی‌گیری‌های صورت‌گرفته یک لای‌روب عظیم در روزهای آینده از بندر ولگاگراد وارد آب‌های شمالی دریای خزر خواهد شد.

نبود اشتغال پایدار در بندر آستارا

فرماندار شهرستان آستارا نیز در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در محل فرمانداری با اشاره به نبود اشتغال پایدار در بندر اظهار کرد: با تدوین برنامه و رفع موانع پیش‌روی تولید و اشتغالمی‌توان برای بیش از یک‌هزار جوان تحصیل‌کرده بیکار در بندر شغل ایجاد کرد.

عباس صابر خواستار اجرایی شدن طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بندر شهرستان آستارا شد و تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح فوق می‌توان گام‌های تأثیرگذاری در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید و پشتیبانی از تولیدکننده و رفع موانع پیش‌روی تولید برداشت.

کمبود نیروی انسانی در گمرک آستارا

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا نیز در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در محل فرمانداری کمبود نیروی انسانی را اساسی ترین مشکل پیش روی گمرک در حوزه بندر دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون برای ساختمان اداری گمرک در منطقه ویژه اقتصادی با ۱۶ پست سازمانی خالی مواجه هستیم.

کریم رسولی چارت سازمانی اداره‌کل گمرک شهرستان آستارا را مربوط به ۱۵ سال پیش دانست و تصریح کرد: از سال ۹۵ تاکنون این گمرک، ۲۴ ساعته به صورت سه شیفت در حال فعالیت بوده و در تلاش هستیم طی دو ماه آینده، نیروهای انسانی موردنیاز را به کار گیریم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا