آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

وحدت بین مردم آستارا و اردبیل باید حفظ شود/ برای اخلال‌گران فضای مجازی قرار بازداشت صادر شد

وحدترئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه لیدرهای برهم‌زننده امنیت فضای مجازی و دعوت مردم به تجمع مقابل اماکن دولتی از مرزهای خارج کشور مدیریت می‌شوند، گفت:‌ دستگاه قضا با همکاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی برای یک‌عده از اخلال‌گران فضای مجازی قرار بازداشت صادر کرده است.

به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی ظهر امروز در جلسه هماهنگی با شورای تأمین این شهرستان در محل سالن جلسات دادگستری اظهار کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های خود همواره دم از وحدت زده‌اند و وحدت بین مردم آستارا و اردبیل باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به‌ویژه پیام‌رسان‌های خارجی مترصد این هستند که با یک اختلاف کوچک، مردم را علیه یکدیگر تحریک کنند، گفت:‌ با افرادی که در فضای مجازی مردم را تحریک به تجمع مقابل فرمانداری و دیگر اماکن دولتی می‌کنند به‌شدت برخورد می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه مردم شهرستان‌های آستارا و اردبیل مسلمان و یک‌دست بوده و نباید با این مردم کاری داشت، تصریح کرد: از ناحیه مردم هیچ نگرانی وجود ندارد، چراکه غالب مردم حاضر در صحنه درگیری فلکه گاز و تجمع روز گذشته فرمانداری تماشاگرا ماجرا بودند.

خلیلی با بیان اینکه لیدرهای برهم زننده امنیت فضای مجازی و دعوت مردم به تجمع مقابل اماکن دولتی از مرزهای خارج کشور به‌ویژه ترکیه مدیریت می‌شوند، گفت:‌ دستگاه قضا با همکاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی برای یک عده از اخلال‌گران فضای مجازی قرار بازداشت صادر کرده است.

وی با اشاره به برخورد شدید دستگاه قضا با دستگیرشدگان تصریح کرد: در کنار هر برخورد قضایی دستگاه قضا نهادهای متولی ازجمله سپاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تولید محتوای فرهنگی و انتشار آن در فضای مجازی می‌توانند مردم شهرستان‌های آستارا و اردبیل را دعوت به آرامش کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه با یک بی‌تدبیری و غفلت سفره رنگینی برای دشمنان نظام و انقلاب اسلامی پهن می‌شود، گفت: ماجرای فوق از حساسیت بالایی برخوردار بوده و در آستانه انتخابات یک عده می‌خواهند اتحاد بین دو شهرستان را برهم بزنند تا مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد.

به گزارش فارس، در ادامه درگیری روز پنج‌شنبه مورخ 6 خرداد 1400 در فلکه گاز شهرستان آستارا، یک عده از جوانان شهرستان اردبیل چند روز پیش در میدان علی‌سربازی نسبت به شکستن شیشه ماشین‌های پلاک آستارا اقدام می‌کنند که شب گذشته در اعتراض به این اقدام مقابل فرمانداری آستارا تجمع رخ‌داده بود.

تشکیل شورای تأمین شهرستان‌های آستارا و اردبیل در استانداری اردبیل، بازدید فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان از محور آستارا به اردبیل به‌ویژه گردنه حیران و حضور رئیس‌کل دادگستری استان در شهرستان آستارا و تشکیل جلسه از اقدامات صورت گرفته در خصوص درگیری‌های اخیر بود.

بین مردم آستارا و اردبیل هیچ اختلافی وجود ندارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: پس از وصول خبر مبنی بر درگیری در سطح شهرستان آستارا دستگاه قضای استان گیلان نسبت به قضیه حساس شده و بلافاصله مسئولان شهرستانی درصحنه ماجرا حاضر شدند.

سید مهدی فلاح میری نقطه شروع درگیری‌ها را مشاجره لفظی بین دو راننده اردبیلی ساکن شهرستان آستارا دانست و تصریح کرد: با موج‌سواری برخی از معاندین و گردانندگان فضای مجازی در مرزهای خارج از کشور یک مشاجره لفظی و ساده بین دو نفر، احساسات مردم آستارا و اردبیل جریحه‌دار شد.

وی با بیان اینکه مردم دو شهرستان تحت تأثیر موج‌سواری‌های اخلال گران فضای مجازی قرار نگیرند، گفت: برخی از معاندین ساکن کشورهای خارجی باهدف تحریک احساسات مردم فهیم شهرستان اردبیل کلیپ‌هایی را تهیه و آن را به اسم مردم بافرهنگ شهرستان آستارا در فضای مجازی منتشر می‌کردند.

فلاح میری با اشاره به اینکه مردم شهرستان‌های آستارا و اردبیل در میهمان‌نوازی معروف هستند، خاطرنشان کرد: بین مردم دو شهرستان هیچ اختلافی وجود ندارد و به لحاظ مباحث گردشگری، خانوادگی و تجاری روابط دیرینه و مصالحمت ‌آمیزی بین مردم شهرستان‌های اردبیل و آستارا از دیرباز برقرار بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با تأکید بر اینکه قوه قضاییه در بحث امنیت مردم با هیچ احدی تعارف ندارد. گفت: افرادی که با موج‌سواری و انتشار فیلم و کامنت در فضای مجازی احساسات مردم بافرهنگ و فهیم شهرستان‌های اردبیل و آستارا را جریحه‌دار کرده‌اند شناسایی و یک عده نیز دستگیر شده‌اند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا