آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست هفتگی شورای فنی: غفلت در پروژه‌های حوزه سلامت گیلان معنا ندارد/ تعلل در اتمام پروژه ها پذیرفتنی نیست

حوزه سلامترئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تکمیل پروژه‌های عمرانی را جهت ارایه خدمت به مردم، اولویت نخست دانشگاه دانست و گفت: تعلل در اتمام پروژه ها پذیرفتنی نیست و باید با پیمانکارانی که اهتمام جدی در اتمام پروژه‌ها ندارند، برابر قانون، برخورد شود.

ارسلان سالاری، در این نشست، با تقدیر از تلاش‌های مجموعه کارشناسان و مهندسان مدیریت فنی و همچنین دیگر متولیان در احداث و تکمیل پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان گیلان، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای جذب منابع مالی جهت اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی بخش بهداشت، درمان و آموزش دانشگاه انجام‌ شده ، ازاین‌رو باید نتیجه تلاش‌ها در بهره‌برداری مردم از زیرساخت‌ها نمایان شود.

وی با تأکید بر اینکه زحمات زیادی برای تعریف طرح‌های عمرانی جدید، احیای ردیف بودجه‌های منقضی شده و همچنین جذب منابع مالی برای احداث و از سرگیری طرح‌های عمرانی انجام‌شده، افزود: خوشبختانه همگرایی‌ها و تلاش‌های مستمر نتیجه‌بخش بوده، اما نباید به این میزان از پیشرفت‌ها راضی بود، بلکه برای رسیدن به نقطه مطلوب باید قاطعانه و با پشتکار پیش رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وظیفه اصلی ما ارائه خدمات همه‌جانبه به مردم  و اولویت کنونی ما اتمام طرح‌های عمرانی و پروژه‌های حوزه سلامت است، تصریح کرد: با پیمانکارانی که اهتمام جدی برای اتمام پروژه‌های فنی و عمرانی دانشگاه ندارند باید برابر قانون برخورد شود.

دکتر سالاری، بهره‌برداری از کلینیک‌های تخصصی در گیلان را برای مردم به‌ویژه ذینفعان در شهرستان‌ها حائز اهمیت دانست و گفت: در فراهم کردن زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان گیلان که بخش مهمی از آن مهیاکردن فضای فیزیکی درمانی ازجمله کلینیک‌های تخصصی ویژه هستند، نباید غفلتی صورت بگیرد.

وی با تصریح بر اینکه همه تلاش‌ها باید به تکمیل طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منجر و مختوم شود، خاطرنشان کرد: اقدام و عمل در تکمیل پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طبق برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته به‌روز بوده و باید خروجی عملکردها قابل‌سنجش باشد، اما گاها مشاهده می‌شود برخی از پیشرفت‌ها در پروژه‌های عمرانی منطبق با برنامه‌ریزی‌ها نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به پیشرفت بالای فیزیکی پروژه‌های فنی استان، افزود: کلینیک تخصصی  الزهرا(س) رشت، کلینیک تخصصی ۱۷ شهریور، طرح توسعه بیمارستان صومعه‌سرا و راه‌اندازی بخش CT اسکن  در بیمارستان‌ها از مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که سریعاً باید تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

دکتر سالاری با اشاره به ضرورت تجهیز کلینیک‌های تخصصی آماده افتتاح، تاکید کرد:   تمامی تجهیزات لازم کلینیک‌های تخصصی در سراسر استان باید پیش از افتتاح ، خریداری، نصب و راه‌اندازی شوند.

وی با اشاره به نشست اخیر خود با مقام عالی وزارت بهداشت و درمان و تأکید دکتر نمکی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در جهت پیشبرد اهداف حوزه سلامت در گیلان، خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، مرکز دانشگاهی پورسینا و دانشکده‌های سایت لاکان از جمله دانشکده پزشکی جهت تکمیل فضای فیزیکی به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه واگذار می‌شوند تا شاهد تحولی ملموس در نظام سلامت گیلان باشیم.

/خط آفتاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا