آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

فرماندار انزلی خواستار شد: تشکیل پرونده قضایی در صورت بی توجهی به پسماند در انزلی

پسماندفرماندار شهرستان بندر انزلی گفت: اداره محیط زیست در صورت بی توجهی به نظارت ها و پیگیری در حوزه زباله و پسماند، موضوع را در قالب تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه به صورت مستند به دستگاه قضایی ارایه دهد.

به گزارش تدبیرشرق، اسماعیل میرغضنفری در جلسه پسماند بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود، اظهار کرد: از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی و NGO ها که پیگیر وضعیت پسماند هستند و مشاهده شده که گاهی اوقات از این وضعیت گله می‌کنند سپاسگزاریم زیرا این امر باعث می شود تلاش مضاعفی برای برون رفت از مشکلات داشته باشیم.

فرماندار شهرستان بندر انزلی تاکید کرد: نکته مهم این است که این قشر در کنار انتقاد، راهکار مناسب ارایه دهند و باید برای حل این معضل در کنار هم باشیم نه در مقابل هم. تا بتوانیم این معضل را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تصفیه خانه تالاب دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به همین میزان اعتبار نیاز داریم تا این طرح به مرحله قابل قبول برسد، افزود: اما واقعیت مطلب این است که در سال‌های اخیر معضل زباله نه تنها در این شهر بلکه در استان‌های شمالی کشور حل نشده و از شکلی به شکل دیگر تغییر یافته است.

میرغضنفری با انتقاد از اینکه در سیاست‌های سازمانی خود مواردی را اعلام می‌کنیم ولی در عمل اجرا نمی‌کنیم، تصریح کرد: در شهرستان انزلی بیش از ۲۰ سال است که بحث تفکیک از مبدا زباله مطرح است؛ هر چند از اقدامات خوب شهرداری در این زمینه غافل نیستیم، هنوز این اتفاق کامل رخ نداده و نیازمند این هستیم تا سبک زندگی خود در این حوزه را تغییر دهیم.

فرماندار شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه در بحث زباله سه بخش اصلی داریم، تاکید کرد: بحث اولین علمی تخصصی است که مربوط به دوستان در حوزه علمی دانشگاه است. مسئله بعدی مدیریتی و اجرایی است که متولیان خود را دارد و موضوع بعدی بحث فرهنگی است که در بخش فرهنگی و اجتماعی تفکیک زباله بسیار کمرنگ هستیم.

وی افزود: در پروژه‌های بزرگی که اجرا می‌شود الزام قانونی است که پیوست زیست محیطی داشته باشند ولی کدام پروژه ما در حوزه شهری این مسئله را رعایت کرده است که این مسئله در کشور وجود دارد و در شهرهای شمالی بیشتر به چشم می‌خورد.

میرغضنفری با اشاره به اینکه معمولا مشاهده شده شرکتی که مسئول جمع آوری زباله است زباله ها را از یک محل جمع آوری و چند کیلومتر بالاتر تخلیه می‌کند، گفت: محیط زیست یا دستگاه قضایی باید ورود کنند؛ متاسفانه ما در حوزه فرهنگ‌سازی ضعیف بودیم.

فرماندار شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه طبق مستندات، بخشی از بیماری‌هایی که امروز در خانواده‌ها شاهد هستیم مربوط به زباله و شیرابه هایی است که وارد آبهای سطحی می شود، گفت:  تکلیف محیط زیست در این زمینه زیاد است و میتواند از نیروهای موسسات مردم نهاد که دغدغه این موضوع را دارند به عنوان نیروهای کمکی استفاده کند و حتی شهرستان بندر انزلی در این زمینه به عنوان شهرستان پایلوت باشد.

وی خطاب به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی گفت: اگر نظارت ها جواب نداد در هر جایی که موردی را مشاهده کردید موضوع را در قالب تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه به صورت مستند به دستگاه قضایی ارائه دهید زیرا سلامت جامعه برای ما مهم است و این مشکل یک مسئله شخصی نیست.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا