آخرین خبرهاخبر داغفرهنگی و هنری

بهنیا ثابت رفتار عنوان کرد:جای خالی کافه کتاب در پیاده راه فرهنگی رشت احساس می شود/رشت از کمبود سینما و تماشاخانه رنج می برد

کافه کتاببهنیا ثابت رفتار با اشاره به سرانه پایین فضای فرهنگی در کشور اظهار داشت: در حالیکه در کشور ما سرانه فضای سبز، فضای آموزشی و فضای ورزشی نیز چندان بالا نیست اما سرانه فضای فرهنگی اوضاع به مراتب بدتری دارد و در بسیاری از شهرها در حد چند سانتی متر مربع است.

قائم مقام و سخنگوی حزب مردم سالاری در گیلان با تاکید بر اینکه جای خالی کافه کتاب در پیاده راه فرهنگی رشت احساس می شود خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی در حوزه مدیریت شهری بهتر است مواردی که برای اقشار مختلف از جذابیت بالاتری برخوردارند در اولویت باشند.

ثابت رفتار در ادامه به کاهش تعداد سینماهای فعال شهر رشت طی سالیان اخیر پرداخت و گفت: متاسفانه با وجود افزایش جمعیت شهری شاهد تعطیل شدن سینماها هستیم به طوری که تنها 3 سینمای فعال در سطح شهر باقی مانده است.

مشاور سابق شورای اسلامی شهر رشت ضمن تاکید بر احیای سینماهای قدیمی شهر رشت به محرومیت بسیاری از مناطق شهری از داشتن یک سینما پرداخت و اظهار داشت: دسترسی شهروندان به سینماها در رشت محدود است و ترافیک خیابان ها و زمان دسترسی طولانی، بسیاری از افراد را از حضور در سینماها منصرف می کند بنابراین بهتر است برای احداث سینماهای جدید در مناطق مختلف شهر برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

بهنیا ثابت رفتار همچنین به مشکلات جامعه تئاتر در رشت پرداخت و گفت: رشت که در روزگاری نه چندان دور به عنوان یکی از قطب های تئاتر کشور شناخته می شد امروز از کمبود تماشاخانه رنج می برد.

مدیرمسئول پایگاه خبری حرف تازه با اشاره به سابقه اجرای تئاتر خیابانی در رشت تصریح کرد: در این خصوص از یک سو حمایت های مالی منظم و مناسبی صورت نگرفت و از سوی دیگر از ظرفیت های گروه های مختلف تئاتر استفاده نشد.

ثابت رفتار همچنین با اشاره به ظرفیت های کم نظیر پیاده راه فرهنگی گفت: پیاده راه فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش سرانه فرهنگی است اما متاسفانه امروز تنها نام فرهنگی در این پیاده راه وجود دارد و اقدامات فرهنگی ویژه ای صورت نگرفته است.

قائم مقام حزب مردم سالاری در گیلان افزود: امروزه سبک زندگی و کار شهروندان به نحوی است که نیاز به راه اندازی چند کافه کتاب در پیاده راه به شدت احساس می شود و این اقدام می تواند به توسعه فرهنگی شهر رشت کمک نماید. جذابیت های کافه کتاب می تواند به علاقمند کردن شهروندان به مطالعه نیز کمک نماید. هرچند اقداماتی در این حوزه صورت گرفته اما کافی نبوده است.

ثابت رفتار در پایان با بیان اینکه این موارد تنها گوشه ای از مشکلات در حوزه فرهنگی است و گروههای مختلف دغدغه های بسیاری دارند گفت: افزایش تعداد سینماها و تماشاخانه ها و راه اندازی کافه کتاب پیاده راه باید در اولویت برنامه های فرهنگی شهر رشت قرار بگیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا